tisdag 15 september 2020

HÄNDELSERIK TISDAG

Mitt nya projekt:
gå och lägga sig tidigt och gå upp tidigt som f-n och träna innan barnen vaknar går sådär.
Hittills har jag lyckats 0 gånger.

Idag lyckades jag nästan.
D.v.s jag började dagen med träning men lyckades inte gå upp klockan 6 då klockan ringde.

Ella går numera en dag uppe vid Åsbotorp med sin 5 års grupp på förskolan.
Eftersom vi numera enbart har en bil så ligger tisdagar lämning/hämtning på Pontus.
Så idag åkte jag med Pontus och Ella upp till Billingen och blev avsläppt vid Stadion.
Sen sprang jag hem via del av gröna milen och sen vidare ut på Lerdalavägen för att ta grusvägen ner till Hasselbacken och sen ner mot Ulveket.
7, 5 km kom jag upp till vilket kändes bra.
Dock började min vänstra höft ömma såsom den alltid gör när jag springer längre sträckor.
Trist.
Men formen kändes helt okej idag.
Jag hade t.o.m. ett sånt moment rung km 6 där solen tittade fram och naturen var så vacker så att jag bara sprang och log.


Sen plingade en notis till från min mobilkalender att anmälan till min utbildning har öppnat.
Så jag har även anmält mig till överbryggande kurser för Studie- och yrkesvägledarutbildningen för 2:a gången. Jag hade planerat att skriva högskoleprovet både i våras och nu på hösten för att försöka öka mina antagningsmöjligheter. Men som ni alla kanske vet så har högskoleproven ställts in pga Covid-19.
Så nu får ni önska mig lycka till!


Jag vill så gärna komma in på denna utbildning då jag verkligen skulle vilja jobba som SYV i framtiden. Detta är påbyggnadsutbildning på min kandidatexamen och är enbart 1,5 år på Umeå Universitet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar