lördag 12 september 2020

GRÄSÄNKA

Igår for Ponta iväg till Kungshamn på sin årliga grabbresa/ golftävling. Så blir jag och kidsen hela helgen. Igår var kebabens dag så då gjorde jag Libapizza till hela familjen med kycklingkebab.


Min absoluta favorit är dock: libabröd, pizzasås, skivade champinjoner och bananer toppat med ost.
Inget slår det när det gäller hembakade pizzor.
Ska jag äta på på lokal beställer jag helst:

1. Kycklingkebabpizza m. Pommes och isbergssallad (givetvis sås bredvid)
2. Kycklingkebabrulle
3. Kebabsallad

Numera äter jag inte på lokal så som man åt som singel. Då träffade man vänner och åt middag flera gånger i veckan på olika restauranger. 
Men numera är det take away som gäller. Mer matro så med två småttingar 😂
Vi har de tre gamla godingarna att alternera mellan:

1. Pizza 
2. Thaimat 
3. Hamburgare

Igår kväll tig vi det lugnt, vädret vad sådär och småttingarna var glada att leka inomhus efter en heldag utomhus på föris. Vicke hade tidig innebandyträning och fick äta middag senare.
Dock kom Felix och tiggde pizza av sin storebror och kröp upp bredvid honom på en stol. Mys.
Vicke läste godnattsaga för Ella medan jag läste för Felix. Efter det så kollade jag å Vicke på ett avsnitt Vänner, åt lite fredagssnacks å hade djupssnack i soffan till sent. En sån klok son jag har. Lite svår att komma in på livet (precis som sin mamma) men han har så sunda värderingar och är så modig och vågar gå sin egen väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar