lördag 5 september 2020

EN HÖSTIG LÖRDAG

Innan jag hann somna så kom Felix inspringandes till vår säng med sina två kaniner och vattenflaska- i vanlig ordning.
När han upptäckte att jag var där så vart han som ett litet plåster. Skulle ligga nära, nära. Typ i mitt ansikte. Sen så låg han där med stora ögon och kunde inte somna om. Sen började karusellen. Han vill gärna ha täcke på sig när han ska somna men hatar att ha på sig täcke i övrigt. Han vill gärna ligga upp och ner i vår säng.. men så är han som en karusell som roterar och roterar fram och tillbaka. Mitt i natten så kom Ella inspringandes. 
När hon upptäckte att jag låg där slängde hon sig runt min hals - mamma jag har saknat dig...
Tydligen hade bägge barnen haft ett bryt vid läggdags av saknaden av sin mamma.
Så ja, jag hade två små plåster på mig heeeeela natten.

På morgonen fick jag iaf sovmorgon av Ponta.
Så skööönt!!!!!
Regn och rusk utomhus. Jag somnade om gott när Felix som efter lunch. Ponta och Ella åkte till ranchen och slog lite bollar.
Efter mellis så tog vi med barnen ut. De fick cykla, Plntus gick och jag joggade. Första stoppet vart på återvinningen. Bägge barnen älskar att hjälpa till att återvinna. Otroligt PK. Men bra PK.
Sen tog vi en mindre tur, typiskt nog började det regna.. spöregna. Så vi fick försöka skynda oss hem. Jag fick enbart ihop ca 20 min joggning.
Typan. Jag kände mig på G.

Väl hemma så hjälptes vi åt, jag och Ponta och lagade en kycklingwok med nudlar. Vi gjorde även en sats med morotsbiffar. 

Sen vart det lördagsmys framför filmen om Brandman Sam. Barnen fick Popcorn och jag en propud med chokladbollssmak och skivad banan.
Jag fick inte ha den ifred utan jag hade två småttingar som satt och tiggde konstant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar