onsdag 9 september 2020

Vem kunde ha trott att jag och Lantz en dag skulle springa ihop på Hemma-Proppen i skogarna?


Nä, han heter inte Lantz längre.
Han har gift sig och bytt efternamn. 
Jag försöker lära mig att enbart säga Henke istället. Henke och jag lärde känna varandra på gymnasiet då vi hamnade i samma klass.
Han var en av mina gymnasiebästisar och vi har många roliga minnen ihop.
Efter gymnasiet flyttade han dock till Gbg och jag födde efter ett par år Vicke. Så vi levde lite olika liv. Men jag försökte åka ner och hälsa på ibland och Henke kom hemåt ibland på fest.
Men så tappade man kontakten.. men så en dag så flyttade han med familj till Skövde och vips sprang man på honom varenda dag på förskllan då de valde ur och skur till sina barn.
Så, där kom en liten kort sammanfattning kring historian bakom mig och den där Henke som jag sprang Proppen med idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar