måndag 7 september 2020

SKOLMAT-TA MIG TILLBAKA

Okej. Jag är sugen på att gå på högstadiet:

Onsdag
Torsdag
Fredag

 
Älskade skolans dillsås.. jag kunde äta dillsås med tillbehören fiskpanett och potatis 😍.
Jag var en sån där udda typ som älskade skolmaten. Jag var ofta framme och tog om.
Ett tag åt jag ofta fil med flingor på gymnasiet pga grupptryck. Man skulle tycka maten var äcklig. Men i smyg älskade jag maten och jag åt ofta lunch med de som tyckte samma.
Försöker minnas mina favoriter:
- Fiskpanett med dillsås
- Spagetti m. Köttfärsås (off course)
- Pannkakor
- Stuvade makaroner med stekt falukorv
- Fiskburgare m. Potatismos och den där kalla bostongurksröran 
- Ministronesoppa
- Pasta med ost-och skinksås
- Korvstroganoff m. Ris
- Knäckemackan med aromat/ piffikrydda
- Risgrynsgröt med socker och kanelblandning + korvmackan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar