lördag 5 september 2020

EFTERLÄNGTAD AW

Tack och lov att jag var sjuk när jag var sjuk så att jag hann bli frisk till denna fredag. Jag blev medbjuden på AW med gamla gänget.
Vi åt på Matbar i Skövde.
Litet och mysigt.
Jag var sådär imponerad av servicen..
En, troligtvis ny tjej i servisen som ansvarade för alla gäster. Två av oss beställde drinkar och lite senare kom hon och ställde ner en drink framför mig. Stor och fin.. vi var mitt uppe i våra samtal så jag började dricka. Den smakade äckelpäckel och det kändes surt att min drink inte var godare än såhär. Men tänkte inte mer på det eftersom vi hade fullt upp med att samtala.
Efter en bra bit in så inser jag och Frida att vi måste fått varandras drinkar utan att vi förstått det. Eftersom vi båda druckit ur våra drinkar och i dessa tider så ville vi inte bara byta. Så jag påkallar servitrisen uppmärksamhet för att fråga om det gick att ordna. Frida kunde tänka sig att behålla sin men jag avskyr prosseco/vin så jag ville verkligen ha det jag hade beställt.
Det gick bra.
Sen så kom kocken (?) Ut och ställde min drink framför mig utan ett ord eller en endaste blick och en halv sek därifrån så var han borta.
Så de var nog inte så happy över detta.
Nåja maten var fantastisk. Men som sagt servicen var under all kritik. Det var inte enbart det som skavde men det andra råkade inte jag ut för. Det blev 0 dricks från mig denna kväll.
Jag dricksar enbart när jag nöjd. Brukar ändå dricksa 9 av 10 gånger. 


Vi tog ingen dessert där utan vi kände oss nöjda och valde att gå ner till Rådhuset innan fiket stängde. Vi beställde varsin efterätt där, jag tog en otroligt god, chokladtårta.
Vi tog med oss detta till bardelen där vi fortsatte att dricka drinkar.

Jag som aldrig är ute längre och har druckit någon cider 1-2 gånger per år de senaste åren passade på att prova lite olika saker. Jag är grymt imponerad av mig själv att jag inte mådde dåligt eller blev för full. Nu i efterhand inser jag att det kanske inte var så smart att blanda så mycket.
Eller vad sägs om:
1. Jordgubb- och fläderdrink (vodkabas)
2. Päroncider
3. Päronsplit (mjölkdrink med likörer)
4. Fireball- och redbull (kanelwhiskey)
5. Hallonmojito (rom)


Jag hade en sån grym kväll.
Den kommer jag kunna leva på ett tag.
Vi blev kvar på Rådhuset och sen tog jag cykeln hem när tjejerna tog sina bussar åt varsitt håll.
Väl hemma åt jag lite av mitt nyttiga snacks.
Trots att hag inte var spiknykter så hade jag lyckats registrera allt som jag åt och drack i min app för viktväktarna. Jag hade sparat många av dagens points genom att äta en 0 point frukost. D.v.s jag åt enbart frukt till frukost vilket är gratis.
Sen åt jag min älskade ärtsoppa på burk till lunch á 4 points. Så jag hade sparat 26 points till AW.
Sen tog jag nästan hela min veckobonus. Men det var det värt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar