torsdag 26 juni 2014

EKONOMI

Jag har återinfört min gamla kassabok.
Det senaste halvåret/ året har jag verkligen inte varit duktig på att leva ekonomiskt.
Jag är vanligtvis hyfsat duktig på att spara.
Men nu MÅSTE jag verkligen spara massa pengar under en kort tid.

Så jag har nu dammat av kassaboken där det är meningen att minsta lilla inköp ska kartläggas.
Jag hoppas på dåligt samvete när man får svart på vitt vart alla pengar tar vägen.

Nu har jag stramat ner min budget till 5000:- i fickpengar/ månad.
Då är räkningarna betalt, matpengar överfört till Icakortet (vuxet va?), samt 4000-5000:- överfört på sparkontot. Egentligen borde det inte vara några problem att klara sig på 5 papp?
Usch sitter här med ågren för hur tråkigt mitt liv kommer bli.

Jag har inga planer på att åka till Thailand och leva snålt.
... och jag har inga planer på att komma ifrån Thailand med nollat sparkonto.

*hejja mig*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar