tisdag 24 juni 2014

Söndag- måndag

.. i söndags vaknade jag upp väldigt seg efter Olstorp.
Gunnarsson försökte få med mig till Mariestad för att spela minigolf och äta mat.
Det gick verkligen inte, jag kom inte upp ur sängen och ännu mindre lockade ifs tanken på att sitta i en bil 30 min bara för att tvingas spela minigolf ;-)

Men det var ett roligt initiativ och hade jag vart piggare hade jag definitivt följt med.

Istället låg jag kvar i sängen många timmar till.
Sen kom Kristoffer och joinade mig.

En pizza på det och soff/balkonghäng resten av kvällen gjorde underverk.
Det slutade dock rätt komiskt.

Jag blir avsläppt hemma vid halv elva på kvällen.
Men när jag ska gå in genom entrén så inser jag att jag är utelåst då nycklarna ligger i lägenheten som står olåst (ja, jag lär mig aldrig att låsa den där jävla dörren).
Vad gör man? haha jag knackade på grannens fönster där det lyste men ingen gav sig till känna.
Så då söker jag på min favoritgranne på eniro och ringer upp.
Ett tu tre så var jag inomhus.

Jag har världens bästa granne, genom åren har han hjälpt mig med massor av saker.
När inte Mia ägde en sax så lånade han ut, skruvmejslar, hammare... ja verktyg överlag har han lånat ut till mig. 

Måndagen spenderade jag i Mariestad på jobbet.
Därefter powernap hemma innan jag plockade upp Kristoffer.
Blev en promenad till Skövdes nya badsjö för att känna på vattnet lite.
Kommer bli fint, jag kommer nog inte trivas där. 
Men det kommer nog garanterat sonen göra :)

Sen började vi med en ny serie då Game of thrones är slut för denna säsong.
Istället började vi kolla på Orange is the new black.
Känns som det kan bli en favorit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar