tisdag 3 juni 2014

KLAR!!!!!

Nu är opponering och FÖRSVAR av vår C-uppsats (= examensarbete) genomförd.
Det var egentligen inte ett skit otäckt, jag som varit så nervös :P
Men det var som ett seminarium men lite mer fokus på en själv då såklart ;-)
Vi fick bra kritik från både paret som opponerade mot oss samt från vår examinator.

Självklart fanns det lite att pilla med innan den slutliga inlämningen, men det är småsaker.
Saker som vår handledare sagt till oss att göra (referering) men som examinatorn sa nej till.
Skolans värld är ett mysterium, sammanfattat så säger magkänslan att vi är garanterade ett G.
Frågan är om vi t.o.m kan sikta mot ett VG? (... som är högsta betyg)

Jag lever i ett eufori för tillfället, något trött men den underbara känslan är ändå där.

Tänk: jag, MIA som hunnit bli hela 30 år och är singelmamma har lyckats studera på heltid OCH jobbat extra under tre års tid. 
Det är galet!!!

Pengar har inte varit något problem någon gång under dessa tre åren.
Tid har det varit mindre av, men jag har ändå levt på som vanligt tycker jag.
Jag har hunnit med min son, vänner, familj, resor m.m (.. förutom den sista tiden då)
Alla mina farhågor innan jag sökte till min utbildning är som bortblåsta.
Fördomarna om att nästintill leva på soc. bidrag var obefogade.

Just nu är jag dock sisådär :S
Sista terminen har varit påfrestande på alla sätt och vis.
Jag började röka igen, jag slutade visst träna ordentligt vilket har resulterat i att jag gått upp i vikt.
Jag glömmer saker HELA tiden, och det har sonen, vänner, familj och jobb blivit lidande för.
Men det är i kombination till att jag hela jävla tiden ska vara en "duktig flicka", jag har svårt att säga nej.
Vilket har inneburit att jag velat hinna med allt... det går INTE!!!
Om jag hade kunnat gjort något annorlunda hade det varit att våga berätta att jag inte vill, kan eller orkar.

Exempelvis nu måste jag ringa upp arbetsplatsen där jag är timvikarie och säga nej.
Jag har redan tackat nej till sommaren och sagt att de kan ringa mig om det krisar i sommar så får vi se.
Men nu vill de ha mitt sommarschema på det andra stället för att kunna lägga ut pass på mig.
Jag måste bli bättre på att säga nej.
Jag orkar inte jobba mer än 100%, egentligen skulle man behöva semester nu.
Men det får jag inte förrän tidigast i höst.

Anyhow:
 JAG OCH EMELIE ÄR SÅ JÄVLA BRA!!!!!!

ikväll blir det fotbollsträning (i regnet) och sen pannkakstisdag och game of throneskväll m. sonen och Kristoffer (sonen får såklart inte titta på GOT)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar