fredag 20 maj 2016

Fickparkering- nöjd

Spana in det här :P
Fickparkering har i större delen av mitt liv- inte riktigt vart min grej.
Pontus "tvingade" mig att lära mig för något år sedan.
Så idag testade jag själv i stan.
Jag ser ju på bilden att det är mkt yta bakom bilen, men tro mig!
Jag behövde inte använda den för att rätta till bilen utan på första försöket lyckades jag ställa mig snyggt. MIAPOWER!!!!


Idag på självaste barnbidragsdagen åkte jag och Ella till Elin´s esplanad för att handla på maxi.
Hon brukar inte vilja sova längre när vi är iväg utan väntar tills vi är hemma igen. 
Men så fort jag packade ut vagnen och la ner henne så stenslocknade hon.
Trots garageljud, hissröster, musik och massa pratande människor.
Jag passade då på att gå och handla skolavslutningskläder till sonen.
Jag borde inte göra det själv, tror ju att Vicke blir själaglad över att slippa.
Men han borde faktiskt välja ut sina egna.
Blev iaf ett par snygga ljusblåa chinosshorts och en stilren vit skjorta.
Till det tänker jag hans hatt och något snyggt armband.
Han är ju redan solbränd efter alla timmar i bar överkropp med fotboll och studsmatta så han kommer bli kanonsnygg :)

Sen var jag på jakt efter en snygg keps till Ella.
Det var inte lätt, på H&M hade de massa puttinuttiga kepsar.
Jag vill ha en tuff keps till henne.
Den enda "killkepsen" som var snygg, dissade hennes pappa.
Så då gick jag och köpte två sommarpyjamasar istället i storlek 74/80.
Storlek 68 har vi sagt hejdå till och storlek 74 börjar vi få dra i bodygrenen för att kunna knäppa.
Hon är så galet stor tjej.
Vi börjar nosa på storlek 80 här hemma.

Igår hade vi avslutningsfika med babysimsgänget här hemma.
När vi jämförde tjejerna (nej, man ska inte jämföra) så är Ella längst, "biffigast" och med störst huvud. Stor tjej med andra ord.
Men Ella rullar ju fram för att ta sig medan de andra tjejerna kunde gå i gåstol, sitta hur bra som helst utan stöd och åt massa mat.
Så lång och tjock och lite efter i den motoriska utvecklingen haha, that´s my girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar