måndag 2 maj 2016

Mask

Usch och fyyy... jag var ute förut och tänkte ta tag i att rensa ogräset som växer upp mellan plattorna.
Först och främst åkte hur mycket jord som helst med.
Ska det vara så?

Sen fick jag ett bra tag och liksom svingade upp den där ogräsrensaren.
Med flyger en mask, det var droppen...
Jag sprang in och fick andas i påse (naturligtvis en liten överdrift, men inte långt ifrån).
Jag hatar maskar, måste de finnas?
Jag kommer aldrig kunna göra något i den förbannade trädgården om det ska vara såhär.
På tal om äckelpäckeldjur.
Vi är med myror.
Jag har tappat räkningen på hur många myror jag dödat i vårt kök.
20? så jag dammsuger varje dag (hur mycket smulor kan det finnas i egentligen?).
Moppar golv och låter inget ligga på golvet.
Jag googlade... hitta källan där de kommer in.
HUR??????
Hitta deras bo står det, försök döda drottningen.
HUR?????

Det kryper myror lite här och där, på varje gång... in under altanen.
I pallkragen....

Jag blir så arg på de förra ägarna för de hade myrdoser ute och vi frågade om det.
Men han skrattade och sa att hans sambo är så myrrädd så hon ställt ut i förebyggande syfte.
YEAH RIGHT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar