söndag 1 maj 2016

Fullt upp

I fredags åkte vi till Grästorp för att träffa barnens nyaste kusin "Sven" för första gången.
En sån liten... helt galet vad bebisar växer!
Ella var på dagen 6 månader så skillnaden var STOR!
Min "bebis" är ingen bebis längre, hon är en stark tjej som rulla för att ta sig fram haha.
Det blev även fredagsmys hos Pontus föräldrar och blev senare än vad vi hade tänkt.
Lätt hänt i bra sällskap!
Dock hade vi en ledsen tjej under hela bilfärden hem (ca 1 timma) som inte kunde komma till ro för klockan var 22 och lååååångt över hennes sovtid.

Under lördagen hade vi fixardag, det blev mest Pontus som fixade med att klippa gräs, rensa ogräs och montera studsmatta i FEM timmar!!. Jag fick städa huset invändes istället. Ella var helt färdig efter gårdagen så hon sov FEM timmar i vagnen utomhus. Jag fick gå och lyssna bredvid då och då, livrädd för att något skulle vara på tok. Men hon behövde nog bara sova ikapp haha.
På kvällen fick vi besök från Lidköping, två jägare kom med egenskjutet kött som vi grillade.
Till det åt vi hasselbackspotatis och kantarellsås (även här hade de med en påse med egenplockade kantareller). Till snacks hade de med sig rökt "någonting", kommer inte ihåg vad.
Men det var även det egenskjutet.
Bra att känna duktiga jägare alltså :P

Idag hade Pontus bakissovmorgon medan jag och Ella mös omkring på nedervåningen.
Älskar att ha hus.
Fattar inte vad jag har gjorde i den lilla 2:an så länge när jag tydligen är sjukt huslig av mig :P
Söndagen försvann fort då vi var iväg och kollade på när SAIK:s C lag (Pontus) spelade hemma mot Värsås. De vann med 3-2 och älsklingen skötte sig exemplariskt.
Därefter gick jag och kidsen hemåt och jag gjorde Vicke lite orolig när jag snabbt bytte ut barnvagn mot hans sparkcykel när vi passerade Billingehovsparkeringen och skulle försöka lära mig hoppa med den. Jag kunde INTE hoppa lika högt som han, faktiskt så lyfte inte ens bakhjulet från marken.
Får öva i smyg i sommar :D
Pontus åkte kort efter det till Edsbyn för jobb :(
Det går såklart bra att klara familj AB utan honom, men det blir tomt i huset.
Jag märkte inte av det förrän på kvällen då vi hade 4 stycken kompisar till Vicke i trädgården under eftermiddagen. High life, men så skoj att han hänger med grannkidsen.
På kvällen berättade vi hemlisar för varandra och jag kände mig så sjukt lyckligt lottad över vår fina relation. Det finns en stor risk att Vicke kommer bli "mammas pojke" och hans framtida flickvän kommer sucka och prata om att "han inte klippt navelsträngen".
Eller så blir det världens revolt här hemma om några år.
Men just nu är vår relation världens finaste och vi har riktigt kul ihop.

Nu är disken färdig, strumpor upplockade, två tvättmaskiner med kisshanddukar och kissunderlägg tvättade (bebiskiss * 2). Frukosten är förberedd för Vicke på köksbänken och Ellas käk likaså.
Jag har redovisat majblomsförsäljningen och Vicke bidrog med 1100:- till "utsatta barn i samhället att de ska få ett bättre sommmarlov" som han mantrat fram under hela denna period.
Jag har även stoppat in napp en gång och förundrats vilka förändringar det sker i spjälsängen mellan gångerna. Ella låg en bit under kudden, nappen får man leta efter och den stora nallen låg på andra sidan bebis. Täcket i fotändan på vänster sida. Då har vi ändå babyvakten så man hör om hon bökar och det har vart knäpptyst hela kvällen. På morgonarna brukar hon har rätt skön stil.
Sällan att hon är ledsen utan man vaknar av att hon ligger och babblar för sig själv på sitt rum.
När man kommer in så skiner hon alltid upp i världens flin och oftast ligger hon på tvären och sparkar fötterna på spjälorna. I själva sängen brukar det alltid vara en och annan utfräst torkad snorkråka. Samt att snuttefilten alltid är pissblöt i något hörn där hon legat och sugit på tyget.

Sådär, här har ni världens utläggning om en typisk helg á la Andersson, Eriksson & Karlénfamiljen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar