tisdag 31 maj 2016

TRÄNAT- KORS I TAKET

Hallelulja på mig själv då jag vart duktig och tränat idag.
Till en början med överraskade Pontus oss med att komma hem redan vid 17.00.
Han hade massa tråkiga 2 do framför sig såsom klippa vårt snart meterhöga gräs samt tvätta sin bil för att ta om korten och lägga upp en ny annons.
Vi satte ju ett högt pris för att spekulanter skulle få chansen att pruta hej vilt.
Men det var bara dagdrömmare som hörde av sig.

Men återigen till att min älskade sambo kom hem redan klockan 17,
Jag fick med mig honom och Ella på promenad runt Karstorp där Vicke badade/ fiskade med sina kompisar. Jag hade lovat att ta med en macka och vi överraskade även kidsen med glass.
Jag blev lite springsugen så testade att springa en kilometer och vet ni?!
Det gick MYCKET bättre än de löpstegen jag försökte mig på sist.
Kroppen kändes inte riktigt lika tung och rumpan var inte lika guppig som sist.
Nu var det konditionen som var ett STORT problem, herregud vad jag flåsade.
Jaja, nu vet jag iaf att jag kan våga mig ut på 2½ km snart.
När jag kom hem hade jag mer träningssug och tog fram Olgas bok, pilatesmatta samt blåste upp min pilatesboll. Först körde jag mina rehabsövningar från mitt diskbråck och sen körde jag en omgång med boken. Knipövningar/ andningsövningar kändes överflöd då jag faktiskt vart duktig och kört sånt sen innan förlossningen. Så har kört ben i 90 grader och plankan på knä.
Först kände jag mig hånfull "plankan på knä??" va fan... hur jobbigt kan det vara?"
Hehe, det var hemskt jobbigt när man är precis otränad.
Det kändes verkligen som ett lagom träningspass, jag var högröd och genomsvettig av ansträngning efteråt så jobbade gjorde jag verkligen.

BUGABOO

Ella har en barnvagn av märket Bugaboo, när vi köpte den tog vi i princip inga tillbehör då vagnen i sig var väldigt dyr. Men nu har jag gått och saknat en massa så pass länge att jag kände att det var dax att hotta upp den lite. Köpte en Bugaboo väska att hänga på styret eller i bak.
Jag har även beställt terränghjul så jag kan gå lättare runt Karstorp och på Billingen.
Jag inbillar mig även att de kommer gå att ha under vinterhalvåret.
Även om det inte kommer så mycket snö var det väldigt guppigt att köra på allt grus.
Så hoppas det blir bättre och att vi slipper komplettera med snöhjulen oxå.
Jag har även beställt en solsufflett och passade på att välja en annan färg på den och på sittdynan.
Älskar vagnen (ljusrosa) men liiite trött på den nu så ska bli kul att få ett nytt utseende om det så bara är över sommarhalvåret.

BVC

Jag och Ella har vart på BVC idag på 7 månaders kontroll.
Hon väger nu strax över 10 kg, vilket är sjukt mkt att bära på.
Jag har verkligen fått börja tänka mig för hur jag bär.
Försöker byta sida och spänna magmusklerna med rak rygg istället för att svanka vilket jag gärna gör.
Varje livsmånad har verkligen sin egna charm men nu är hon verkligen mysig.
Kan leka tittut med oss med sin snuttefilt och är bara sådär tjockisgo så att man vill äta upp henne <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar