lördag 21 maj 2016

Min nyttiga middag

Fy 17 vad jag känner mig låg.
Hela dagen har kosten vart bra.
Dvs jag slängde klyftpotatisen från matlådan från igår och ersatte med kokt broccoli.

Därefter avstod jag från alla gottigheter som Magnusson bjöd på.
Jag började fantisera om att beställa pizza...
Jag gick t.o.m in på onlinepizzaappen och fantiserade om vilken pizza som jag skulle välja.
Men beslutade till sist att det är onödigt och att jag inte behövde pizza.

Jag gick till kylskåpet för att titta vad jag istället skulle äta och får syn på mitt berg med pannkakor som jag stekte igår för att vi hade mjölk som höll på att gå ut.


Pannkakor är ju såklart inte den bästa gå-ned-i-vikt-maten.
Men så får jag någon jäkla idé att jag ska vispa grädde, äta sylt och ha melonglass till.
(JA, DET ÄR STRÖSSEL I BAKGRUNDEN)!!!!
Jag fantiserade om att dricka päronsaft till, men avstod.
Skitbra idé, verkligen.... jag tyckte det innan iaf.
Nu sitter jag här och fattar inte varför man kan få ett sug av att sätta i sig tusentals sockerbitar.
Alla jäkla kilometrar till ingen nytta... och jag som verkligen vill komma i något snyggt i garderoben när vi ska på grillfest om ett par veckor.
Jag ska träffa många av Pontus barndomsvänner (?) för första gången.
Känns mer som ett tält kommer bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar