måndag 3 december 2018

EFTERLÄNGTAD IKEATRIPP MED LISA

I lördags for jag och Lisa till Jönköpings Ikea. Vi började med att äta julbord. Jag t totalt 3 tallrikar *puh*. Jag började med det kalla och sen tog jag en till tallrik med blandat. Favoriterna bland de varma tillsammans med favoriterna bland det kalla. Matorgien avslutades med en desserttallrik med ostkaka och ris à la malta. Så gott! Helt klart värt 149 spänn.

Sen började shoppingen....

Bästa Lisa hjälpte mig så att jag fick med mig allt från lagret. Det blev en del...
Tillsammans shoppade vi för nästan 9 papp. Det tycker jag var rätt bra jobbat ändå haha.

Påväg hem så fick vi en förfrågan om risotto ute i Lerdala. Jag höjde insatsen och erbjöd skruvning av möbler med Pasta Carbonara i Ulveket istället.
Helt sjukt så nappade man på sistnämnda. Så vi åkte hem till oss och Pontus fick laga middag till oss allihopa.
Vi fyra har ju en förkärlek till att umgås till sent på natten. Men denna kväll blev det en tidig kväll och våra gästerna begav sig hemåt redan vid åtta tiden.
Jag och Pontus hängde då på Vickes rum. Jag pekade vad som skulle hängas upp och Pontus utförde jobbet. Underbar sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar