lördag 29 december 2018

ELLAS FÖRSTA BARNKALASINBJUDAN

När vi var på Lussefirande på förskolan så delade en pappa glatt ut kalasinbjudningar till hela gruppen. Vi alla satt nog och var lite överraskade (?).
I för sig är Ellas fulltaliga grupp enbart 12 barn.
Men jag såg det inte komma bara :D

Tjejen som skulle få ha kalas fyllde 4 år så hon är ett år äldre än Ella.
Jättefin tjej som alltid är go och glad och ska klappa på Felix när vi kommer.

Så kom äntligen dagen då Ella skulle få fara iväg på kalaset.
Hon hade köpt en glittrig handväska på H&M till födelsedagsbarnet och var helt säker på att hon önskade sig en sådan hehe.


Ella fick sätta på sig "finkläder" och packade ner knackskorna i sin väska.

Jag och Pontus hade tidigare kört sten sax påse om vem som behövde följa med till kalaset.
Ingen av oss var särskilt pepp på det, så med glädje vann jag över Pontus och han fick åka med.
Nu med facit i hand så känns det trist att inte vart med och fått uppleva allt.

Jag har i för sig fått allt återberättat med ord och bilder.

Men i korta drag hade kalaset vart en succé:

Presentöppning
Tårtfika
Discodans
Lekar
Utmaning där alla barnen fick en prinsesskrona och trollstav som pris
Korv med bröd
Fiskedamm där barnen först fick gå på en planka med hajar i vattnet innan de kom till fiskeplatsen

De hade kört mycket DIY och det var så fint gjort.

Väldigt imponerande födelsedagskalas.
Jag hade inte tänkt att Ella skulle få ha kalas förrän om MÅNGA år.
Det känns som det inte var så längesedan vi slutade med sånt till Vicke.
Men efter detta så blev jag rätt taggad på att Ella ska få ha ett 4 årskalas.
Hon fyller ju år vid Halloween.
Men det känns som barnen är lite för små för ett sånt kalas (?).
Men tänk ett utomhuskalas på Billingen.
Vid Åsbosjön kanske.
Barnen får gå på skattjakt i samlad trupp i skogen och sen grilla korv.
Det känns så himla mysigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar