måndag 3 december 2018

VECKANS FÖRSTA 2-DAG

Det var rätt skönt att ha en 2-dag efter denna gottehelg som passerat.

Jag åt denna braiga sallad kl. 15.00. Den innehöll ca 208 kalorier. Klockan 20.30 åt jag ett kvällsmål bestående av kokta ägg, finn crisp, kalkon och gurka. Tillsammans blev det inte riktigt 500 kalorier.

Vi har matkasse denna vecka så barnen fick någon Uncle Benkyckling med cashewnötter och ris. Ella tyckte inte sötsursås var 10 poäng så det tog tid för henne att äta upp ikväll. Men skam den som ger sig...

Vicke var iväg på fysträning med P04:orna ikväll. De hade lånat in en PT. Ärligt talat kommer jag inte ens ihåg allt som V berättade att de hade gjort. Men 100 situps, 100 armhävningar, 100 änglahopp,  90 grader, plankan... nämnde han burpees oxå? Helt galet. Han hade vart en av få som klarat hela passet. Det hjälper nog till att han Inte har så mycket att bära upp + stark givetvis.

Ikväll började vi (jag och Pontus) med årets julkahoot till juldagens släktkalas. I såna här sammanhang är jag nog strået vassare än min sambo. Men det är allt tur att det är just han som är min sidekick i livet. Annars hade jag exempelvis aldrig fått veta att jag är färgkombinationen blå/röd (ni som vet ni vet) i min yrkespersonlighet (let's face it...kanske även i privatlivet).
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar