onsdag 5 december 2018

KAKLEVERENS

Igår var jag och hämtade kakor och korv i Igelstorp hos Ellas favorit Milla. Tyvärr var inte hennes dotter aka superbarnvakten Felicia hemma. Men trots detta så hängde vi i hennes rum. Vicke stämde rätt hennes gitarr. Ella gick runt och såg helt omkullwowad ut. Tänk er själva: massa fina saker överallt. Smink, nagellack... u name it.

Idag har jag delat upp alla lådor till rätt beställningar. Detta är Chris hög.
Vi hade inte riktigt lika många att dela ut.
Eller, vi och vi... Victor menar jag såklart.
Jag har en känsla av att Ella lär hänga på. Hon tyckte det var hur roligt som helst att få följa med när han sålde.

Idag var det en lugn morgon.
Sov till ca 7.30. Upp och byta blöja och göra en flaska ersättning. Sen väcka en glad Ella.. och en mer motstridig Vicke.
Tydligen brukar jag alltid lyckas komma in ca 5 min innan alarmet går. Men det är så svårt att veta när han hela tiden laborerar med alarmtiderna. På tal om Vicke. Vet ni? För första gången- NÅGONSIN.
Så har denna kille kommit och bett om att få ett par vinterkängor. Tidigare vintrar har jag tvingat på honom fodrade sneakers då han vägrat allt annat när kylan har blivit som värst. (Givetvis hade han klassiska goretexkängor när han var mindre). Men som sagt, i år vill han ha vinterskor.
Hurra, det var nästan så att mammahjärtat började blöda lite.
"Såna som Pontus har, fast med snörning". Så igår bad jag honom att googla fram vilken modell han önskade.
"Jaha" tänkte jag... i min värld trodde jag vi skulle köpa ett par riktigt stiliga chelseaboots eller typ Dr Martins i skinn.
Men det var såna senapsgula, fodrade kängor han ville ha. Lätt att fixa... Det är bara att åka till valfri skobutik i princip.
Det pöjka vill ha, ska han få (?).
Nej inte riktigt. Men han ber ytterst sällan om något nytt i kläd- och skoväg. Så jag tycker faktiskt det är kul när han verkligen vill ha något.

Anyhow. Nu sover Felix.
Ska göra detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar