fredag 7 december 2018

TORSDAG.

Jag och Felix klev upp 11.30 idag efter en  go förmiddagsvila. Efter lunch for vi iväg till Elin's för att hämta ut ett paket från Stadium. Jag kan säga att det var inte många rätt på den ordern. Mina skalkläder var för små. Byxorna kunde jag inte ens knäppa. Det var ändå stl 38. Jackan var okej men inte så att det fanns generöst med utrymme för lager på lager.
Vickes skridskor var försmå och ytterliga en sak hade jag lyckats beställa i fel stl.
Suck.

Jag serverade en tidig middag idag kl 16.00 till barnen. Jag tror att det får bli en ny rutin på torsdagar då Vicke har träning som slutar 21.30. Då behöver han ju ha ätit ordentligt innan, men samtidigt inte för tätt inpå träningen.

Så fort Pontus kom hem från jobbet så åkte jag och Vicke till Elin's för att byta ut våra grejer till andra storlekar. Vicke fick överge juniorstl på skridskor nu och har numera fått gå upp på herrstorlekarna. Jag valde ett helt nytt set. Fortfarande i märket "Everest" men andra modeller. Skalbyxorna som fick följa med hem var stl S. De sitter rätt pösigt. Lite så jag tänker att skalbyxor ska sitta (?!). Men vad är grejen med stl? Samma märke men olika modeller. Ena modellen fick jag knappt över röven i stl 38. Det gick absolut inte att knäppa och hade jag fått igen byxorna så hade jag ändå inte kunnat sätta mig pga tyg över rumpa och lår.
Andra modellen  stl S som sitter pösigt.
Jag blir verkligen inte klok på alla butikers storlekar. Jag kan inte vara den enda som tycker såhär?

Jaja.

Vicke fick äntligen sina nya vinterskor.
Senapsgula, varmfodrade kängor från Din Sko för nästan 1000 spänn. Från herravdelningen. Det är mycket som är nytt numera. Btw så mätte jag honom idag och han hade växt 2 cm sen i somras och är numera 1 cm ifrån mig. Sjuka grejer eller...

Idag var veckans sista 2-dag.

Idag var det änna lite kämpigare än vanligt. Jag hade ett sånt jobbigt sug efter allt gottigt här i världen.. så med stor lättnad lämnar jag denna fastedag.

Mål 1 kl. 15.00: den kanske äckligaste salladen jag någonsin gjort. Isbergssallad, gurka, rödlök och 1/2 burk tonfisk i vatten. Helt utan någon form av sås. Halvvägs in på salladen fick jag tvinga mig själv att äta upp och i slutet så började jag pilla bort så mkt tonfisk som möjligt. Nä. Tonfisk utan geggig sås är inte min grej.

Mål 2 kl. 20.30: två kokta ägg på falurut samt finncrisp med kalkon, gurka och tomat.


Nu längtar jag efter helgen och allt gottigt som vi ska äta.
Imorgon kommer Ronja och Lexie hit och eftermiddagsfika. Tänkte försöka mig på ett bak.
 På fredagskväll ska vi köra lite mysplock med familjen.

På lördag kommer vi ha fullt upp. Först bortamatch mot Fröjered och sen Mulles invigning på Billingen följt av tomtepromenade  i Lerdala med julmys hos våran favoritfamilj efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar