lördag 18 maj 2019

BACK @ WORK

I onsdags gjorde jag jobbdebut efter att vart hemma i lite mer än 1 år med Felix.
Jag möttes av ett leverensberg av kartonger som innehöll dator, mobil, väska m.m.


Det blev lite som julafton att få sitta där och packa upp sina nya saker.
Eftersom att situationen är som den är på min arbetsplats så är korridorerna nästintill öde och rummen är halvtomma.
Jag är tillbaka i mitt gamla rum.
På den tiden var det fullmublerat och alla skrivbord var tagna.
Nu står det några skrivbord mitt emot varandra.


Jag lyckades spärra mitt tjänstekort genom att trycka in fel lösen alldeles för många gånger.
Hoppsan.
Då fick man be en kollega att fota mig för ett nytt kort.
Jag avskyr att bli fotad på detta sätt.
Såhär blev resultatet= inte längre 20 direkt och även något plufsigare i ansiktet än 20 någonting.


Jag och min fina Sara hann med en utelunch.
Äntligen fick jag provat "Hållbar".
Min lunch var helt klart över förväntan.
När jag läste menyn kändes den rätt trist.
Men smakade mums.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar