fredag 31 maj 2019

JAG Å SARA

En av mina favoriter, Sara blev arbetsledd till KJ i Skara. Så otroligt ledsamt. Som tur är knep hon en ny anställning och kommer redan i höst vara tillbaka i Skövde.
Men det visade sig att jag hade en ny Sara i min nya arbetsgrupp. Dvs. Inte ny-ny. Utan hon har jobbat på AF länge, men jag har aldrig lärt känna henne. Men nu är vi skrivbordsgrannar och det har visat sig att hon är grym. Vi är har läskigt mkt gemensamt... så att komma tillbaka till jobbet som nästintill alla mina närmaste har lämnat var en sorg. Men det ledde till nya arbetsgrupper och människor som man aldrig kanske skulle kommit närmre annars. Nu har jag ett nytt gött gäng som jag gillar. Jag är inte yngst och inte heller äldst.

Idag var det klämdag och kontoret var mer öde än vanligt. Jag och Sara var ensamma i vårt kontorslandskap så vi åt faktiskt vår frukost på Henrys bageri. Fruktansvärt lyxigt må jag säga. Massa bröllopsprat vart det haha.

Eftersom jag fick kasta dagens matlåda med gårdagens rester pga att 3 av 3 familjemedlemmar mått lite dåligt av den så tog jag min lunchrast på stan där jag passade på att byta min morsdagpresent från barnen. Istället för träningskläder som inte riktigt var min smak till skitsnygga träningskläder á la Mia. Nöjd. 
Med facit i hand vart det helt okej att jobba trots att typ alla kollegor var lediga. Jag fick gjort massor idag pga telefonen knappt ringde på hela dagen. Jag hann uppdatera fler planeringar än vad jag hade trott. Ett och annat beslut har jag även hunnit förlänga. Mkt produktiv dag.

Hemma fanns en ledsen tjej, en glad liten skit och en grym pappa. Ella har fortsatt äta Alvedon regelbundet. 38-39° feber och trött/varm/kall/ont i örat om vartannat.
Felix har bara gått runt, runt och pratskrikit med diverse olika telefoner. Han leker att det mesta är en telefon just nu.
Efter en riktigt sölig couscousmiddag så gick jag ut och rastade Felix medan Ella och Pontus däckade i soffan. Han gick fram och tillbaka. Hit och dit. Klappade på våra bilar och lekte tittut vid vårt staket. Tittade på grannar och ville äta på Ellas gatukritor. 
Life of a smallchildmother!

Felix nattade jag vid halv åtta. Han stensomnade direkt. Ella fick somna bredvid mig i vår säng ikväll då hon var så ledsen över örat. Hon la sig och blev blickstilla direkt. Låg och pillade på snuttefilten och somnade sedan gott.
Jag håller tummarna att bägge barnen får sova gott inatt. Något som är roligt att ha Ella sovandes i samma rum är att hon pratar ju en del i sömnen. Ärvt av mig. Men när hon sover i sitt rum hör vi bara att hon börjar prata genom babyvakten.  Men vi hör i princip aldrig vad som sägs.  Nu har jag första parkett när.hon babblar.

Imorgon är det äntligen lördag.
Pontus och Jonte ska åka och golfa.
Lisa och Kidsen kommer hit och leker.
Ska bli himla mysigt. Alice och Olle är verkligen stora favoriter för samtliga i vårt hushåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar