onsdag 29 maj 2019

DU ÄR FORTFARANDE PLACERAD I KÖ, DET BLIR SNART DIN TUR...

Här sitter jag, på mitt jobb och står i telefonkö för en jobbrelaterad fråga. Det är ju snart min tur så kan inte direkt ta upp något annat ärende att rodda med då man behöver ha alla uppgifter framme när man kopplas fram.

Så roligt :-)

Idag åkte jag till jobbet med sol på himlen.
Innan jag steg upp (07.32) så kom först Felix och morgonkramades. När han tröttnade gick han ut i lekhörnan och började slamra i leksaksköket. Då vaknade Ella och var annat än glad. Så ropade in henne till mig så jag fick lite mer kramar. Vi somnade även om 5 min innan pappa Pontus kom och drog upp oss. Härlig start på dagen.
Önskade att alltid få vakna så.
Eftersom jag är den effektiva människan som jag är så kunde jag ändå stämpla in på jobbet 08.05. Då fick jag ändå gå från gratisparkeringen på arenan till min arbetsplats.

Idag är det 2-dag så nu lever jag på Cola Zero. På lunchrasten ska jag gå ner till stan och lämna tillbaka lite morsdagspresenter och försöka hitta ngt annat fint att byta till.
Jag fick träningskläder från Stadium. Men det var inte riktigt min smak. Men har spanat in ett par snygga träningstights på nätet så håller tummarna för att de finns i butik med. Efter jobbet ska jag möta upp familjen på Billingen för Ella ska springa vårterminens sista proppen.

Det blir mysigt, man får passa på att ta tillvara på de fina kvällarna.
Igår tog jag en promenad med barnen till Aspö efter middagen. Jag och Ella sjöng högt på vägen dit. Här skäms man inte... sen blev det djurkik, sandlåderöjj och kvällsfika. Som sagt jag älskar vårt boendes läge och jag älskar närheten till Aspö.

Under tiden jag skrev kopplades jag äntligen fram. Men jag hade visst tagit fel myndighets nr på min telefonlista. Så efter lunch får jag ställa mig i en ny telefonkö. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar