fredag 24 maj 2019

FREDAGSFEELING MED MIN PT

Det här är min träningsförebild och PT


Hehe jag bara skojade.
Kanske inte att han är min träningsförebild.
Jag skulle lätt vilja vara som han.
Lite magrutor, spänstig och kondition som en kung.
Men not so mutch PT.
Jag brukar ligga i hans säng och käka godis när han tränar hehe.

Idag har jag haft en riktig go fredagsfeeling.
Dagen började med att jag betalade räkningar och grejade med kontona.
Älskar känslan av att alla inkomster trillar in.
Mindre roligt när Pontus säger att vi måste sätta undan massa av alla fina pengar till i höst.
Bye bye shopping i överflöd.

När jag kom till stan så uppenbarade sig en parkering närmast mitt jobb
(parkerar vid gratis Arenan) asså det händer ju inte klockan 08.50.
Men idag hände det...
Tjoho!

Sen har jag vart duktig och utnyttjat alla mina raster idag.
Jag kan vara rätt duktig på att hoppa över dem.
Men just idag ville jag att dagen skulle gå snabbt.

Jag hade en administrations dag så jag satte på mig lurarna och körde igång Spotify.
Varvade sprillans nytt med lugn pianomusik när jag verkligen behövde koncentrera mig och skriva.
Skrivit har jag gjort hela dagen.
Jag är så glad att man fick lära sig grunderna i maskinskrivning.
Det går så mkt fortare när man inte behöver titta på tagentbordet.
Jag gillar mitt jobb, det uppdraget jag har just nu känns kul.
En "lätt" första uppgift att ha innan man blir varm i kläderna.
Jag är rätt bra på detta (organisera, prioritera och genomföra).

Påväg hem hämtade jag upp småttingarnas nya kepsar som deras pappa beställt.
Inte min typ av keps tyvärr, men kan ju vara bra för husefridens skull att barnens pappa också får vara med och bestämma :P
Efter kepsupphämtningen så hämtade jag även upp Vicke på musikskolan efter vårterminens sista lektion.

Hemma väntade tacos, hembakat, badkarsbadning och ovanstående träningspass.

ÄNTLIGEN HELG!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar