torsdag 30 maj 2019

SISTA PROPPEN OCH STACKARS ÄJJA

Igår mötte jag upp familjen på Billingen efter jobbet. Ella skulle springa sista Proppen för i vår med Pontus och jag skulle köra runt på Felix.
Jag och Felix tog en liten runda själv i rask takt. Sen placerade vi oss strax innan mållinjen för att hejja på Ella.
Men det dröjde väldigt länge denna gång. Jag började bli orolig för att vi missat henne. Men till slut kom hon in på 14 minuter. 



Det blev en obligatorisk korv med bröd innan vi for hemåt.

Ella var supertrött och hängig, men hey hon hade vart på Kmytteutflykt med föris på dagen så det kändes inte så konstigt.
På natten vaknade hon och var otröstlig.
Hon var väldigt smärtpåverkad (örat) och var skållhet. Det var bara att få i Alvedon och trösta och trösta.

Idag är det kristihimmelfärds =röd dag= ledig dag för min del.
Vi hade bestämt med Alicias familj kvällen innan att vi skulle ses på äventyrsbadet.
Ella var överlycklig.

Men från att åka på badutflykt till att köra vabb kändes rätt ohett. 
Fasen vad trist för Ella.
Hon var så ledsen att hon grät för att baddejten blev inställd.
Dagen har vart väldigt tuff för henne. Upp mot 39° feber utan Alvedon i kroppen och så ont i örat.
Stundtals har hon bara gråtit av smärta för att bli sig själv igen när en ny Alvedon kickat in.

Jag klättrade tydligen lite på väggarna här hemma för att jag möblerade om vardagsrummet imorses.
På em rensade jag barnens garderob och på kvällen fotade jag samt la ut nya Traderaannonser. Jag tömde ju mitt försäljningskonto när vi betalade Cypernresan. Men jag är redan uppe i över 4000 kr på det kontot. Kul.
Nu har jag lite barngrejer ute igen.
Det är de som går lättast att sälja.
Nu är det bärsele å sånt som ska säljas av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar