söndag 4 maj 2014

TANKAR

Jag har insett en rätt stor grej på sistone.

Att bo kvar i Skövde är kanske inte svar på mina drömmar.
Alla vänner går vidare med sina liv och så kul är det inte att vara ensam singel kvar.
Jag umgås jättegärna med deras respektive på diverse grejer.
Men märkt att när man är singel-singel och barnledig/ jobbledig så finns det inte jättemycket att göra om man inte tvingar sig på någons parkväll :P

Jag älskar Göteborg
... och har alltid gjort, nu i helgen har jag tänkt väldigt mkt tankar såsom:
"TÄNK att bo här? och kunna ta vagnen till fantastiska ställen"
"TÄNK att ha ett stenkast bort från sin syster med familj"
"TÄNK att ha ett HAV ett stenkast bort"
"TÄNK att ha MASSOR av gator med uteställen istället för två"
"TÄNK att ha alla dessa underbara restauranger att välja på"
"TÄNK att leva storstadsliv"

OM jag skulle våga flytta till Göteborg så är jag rätt säker på att mina vänner lär hälsa på.
Rättelse, de skulle antagligen älska att hälsa på?

Försökt sälja in Göteborg hos sonen... eller nä... det har jag försökt göra sen han var liten.
Han skulle aldrig vilja flytta ifrån Skövde, sina kompisar och sin pappa.
OM jag skulle vilja försöka ta med honom så vet jag att det skulle vara omöjligt.
Jag skulle aldrig tillåtas, och vilken fight det skulle bli...

Jag funderar på att söka jobb där nere och börja pendla.
Många människor pendlar varje dag mellan Skövde- Göteborg.
Det borde jag med klara av!?

Min syster m. familj lär aldrig flytta ifrån Göteborg och det skulle verkligen vara skönt att komma närmare henne. Hmmm....... sen har jag bestämt till 99% att vi (jag + son) kommer följa med till Thailand i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar