fredag 3 februari 2017

En misslyckad ceasarsallad a la Mia

Jag försökte mig på att göra Ceasarsallad hemma då detta är en storfavorit.
Det visade sig inte vara så himla enkelt som jag trodde.
Dressingen fick jag hjälp att sätta ihop under torsdagskvällen.
Där hade jag i för mycket vitlök och parmesanost.
Själva salladen... jag hade i lite för mycket rödlök så salladen blev bara jävligt skarp.
Sen var det för mycket bacon i (trodde inte något sånt skulle kunna vara möjligt)

Sammanfattning: den smakade enbart: 
1. SALT
2. VITLÖK
3. RÖDLÖK

de goa smakerna kom inte fram alls :(




Jag hade en riktig frossarfredag :S
Så idag tränade jag för att äta.


Träning: RPM på STC (morgonspinning)
Frukost: Grekisk yoghurt med päronkvarg och färska hallon
Lunch: Shake
Mellis: hmm ok.. säkert 10 frinncrisp (tappade räkningen) med olika pålägg: räkost/ ost, brieost, mozzarella/tomat, det räckte tydligen inte så utan det slank även ner en del körsbärstomater och 3 stycker raw food bollar. 

Middag: Misslyckad Ceasarsallad

Kvällssnacks: Jag hade ställt fram en skål med fläsksvålar.
Men somnade 30 min in på föreställningen "ÄGD" så blev knappt något kvällsnacks!

Idag kom Pontus mamma förbi på en fika.
Hon hade med sig en födelsedagspresent till mig.
Hon hade köpt 2 stycken DBKD krukor med coola plantor i.


Om ni är som jag, och inte är så uppdaterad i krukvärlden så är detta märke "the shit" hos Sveriges inredningselit, dock finns det numera en till modell som är ännu mer "the shit".
Men vi hade två krukor i samma modell sen tidigare och ville komplettera med två till.
Bara det att vi dragit oss för det, krukorna är inte superbilliga direkt.

Så blev väldigt glad över att bli överraskad med dessa två idag.

Kan lova att jag var aningen trött idag efter jobbet.
Att somna vid 21 hör inte till vanligheterna.
Pontus väckte mig klockan 12 och sa att jag hade snarkat i soffan.
Kul!!

Jag gick upp till sovrummet och fortsatta att sova :D
Men nu är klockan 03.18 och jag har vart vaken i snart en timma.
Varför? Jo... det är "min" natt med älskade dottern.
Det är lite svajjigt med nätterna.
Ibland går det bra och ibland går det dåligt.
Dock är själva nattningen klockan 20.00 helt fantastisk numera.
Men det är när hon vaknar på natten som det kan vara lite vanskligt.
Antingen somnar hon om direkt efter att man hjälpt henne att hitta napp och sätta på speldosan.
Ibland inte...

Så inatt blev det blöjbyte och sedan lite sångstund innan jag satte på speldosan och gick ut.
Det tog ett tag och många vändor in till hennes rum innan hon somnade.
Men när hon väl somnade in så är jag klarvaken.
WTF?

HELGPLANER


Ska hälsa på älskade Ronja, så längesen jag träffade henne.
Det var lättare att spontant våldgästa henne när hon bodde i stan.
Det krävs mer ork att spontant "svänga förbi" när det innebär bilresa ut på landsbygden :D
Men som sagt, imorgon har vi äntligen hittat en lucka.

Efter det är det i princip stenlugnt.
Hockeycupen i Grästorp blev inställd för att SIK inte fick ihop lag.
Tråkigt, men då får vi vara hemma och chilla istället.

På söndag fyller jag år, 33 år och det sagt med en stor suck.
Vad är 33 för jäkla skitålder?
Måste livet gå så fort?
Jag skulle vilja tillbaka till 30 nu är det närmare och närmare 40 för varje år.
Blä.

Vi ska iaf börja dagen med en brunch á la hemlagad.
Jag älskar ju hotellfrukost, men då vi går på LCHF så kände vi att det inte var någon idé att besöka någon hotellfrukost då det är så mkt framdukat då som man vill äta.
Så jag har tagit mina favoriter, som är godkänt och handlat hem.
Senare kommer min mamma och pappa hit för en fika på eftermiddagen.

Hepp, nu ska jag gå ner och dricka ett glas vatten och sedan försöka fortsätta sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar