onsdag 8 februari 2017

Skillnad på folk och folk

Åker tåg, denna morgon har vart aningen svajig men det är en annan historia.
jag sitter i en tågvagn på ett regionaltåg. För att det passade bäst tidsmässigt till den utbildningen jag ska på. Hade det vart SJ så hade jag definitivt bokat plats i tyst avdelning. Men fine, nu blev det en "vanlig" vagn och det får man köpa.

Men att det kan vara sån skillnad på människors uppförande. Längst bort i min vagn sitter det 2 kollegor som ska till gbg på en utbildning. De är yngre... runt 23-16 år kanske. De har sedan starten haft en konversation så högt så att alla här klart och tydligt i minsta detalj. De pratade om jobbrelaterade saker som jag misstänker är lite för känslig information om företaget för att okända människor på ett tåg ska höra. Sen kom de in på en spännande diskussion om självförsörjning på jordklotet och varför det inte funkar att vara morotsodlare i öknen. Nivån är hög- NOT!!!

Jag skulle inte bry mig om det inte hade vart som så att jag tvingats att vara i deras samtal då de pratat H Ö G T  & T T D L I G T!!

Skillnaden blir på de två kollegorna (äldre män) som sitter precis framför mig.
jag hör knappt vad de pratar om då de båda samtalar i lugn och tyst samtalston.
Varför kan inte alla vara såna på tåget... iaf såhär tidigt på morgonen och andra behöver jobba/sova.

Oordning och reda i leden!!
Nämnde jag att jag är ny klassförälder och kassör för sonens klass?
;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar