söndag 26 februari 2017

Vår lördag

Idag var det Alices dag då det vankades dop. Vi besökte Lerdala kyrka för detta evenemang. Hela familjen var i tid och alla var rena och fina. Lilla Alice skötte sina kort och vi gäster blev bjudna på fin sång av Alices moster och ett hejdundrande kalas med massa gott.
Ella var asnöjd med att få äta bulle för första gången. Kanske var så jäkla onödigt, men blev lite dumt med missförstånd vid bordet så jag bara kände, skit samma... ge ungen en bulle.
Men saft fick hon iaf inte.
Enligt tandläkaren är söta drycker värre än det som tuggas. Hehe hade inte tänkt bli en liberal moralkärring när det gäller sånt. Vill bara att Ella inte ska få in någon vana att alltid vilja ha sötsaker. Hon är ju redan nu ganska jobbig när det är något hon inte får så kan bara föreställa mig vilket odjur som hon kommer förvandlas till om vi släpper lös henne i godisskålen.

Alice fick massa fina saker och av oss fick hon en sån bokstavslampa (A) som är så poppis i alla inredningstokiga mammors barnrum. Vi hade även köpt ett sånt cupcakesfat i trä. Gillar själv såna leksaker. Kom på att vi aldrig köpte batterier till lampan. Hoppsan... hoppas Alices föräldrar har ett gäng på lager?!?

Det var rätt skönt att åka hem och dra på sig ett par träningstights och bara va resten av kvällen. Vicke körde chips å cola till mellon och jag attackerade en korvskål. Pontus gnällde över att jag hade käkat upp allt innan han hann ta. Man får vara snabb här hemma :P
Eller så gjorde jag det som hämnd för att han enbart serverade en knort på korven och redan hade ätit resten av korven på fredagen? Hehe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar