söndag 12 februari 2017

Post, bombhot mot tåg

Hotell Post levererade som vanligt. Mycket nöjd med min korta vistelse i gbg.
Dock inträffade något helt galet på sista utbildningsdagen.... någon jäkla idiot hade ringt in och bombhotat TVÅ tåg.
Ett av tågen var påväg mot Göteborg och det andra var i Södertälje. Tågen stoppades och evakuerades. Fy, kan ni föreställa er? Att få ett sånt meddelande av sin lokförare, pga av bombhot ska ni nu alla gå till sista vagnen för evakuering...ingen panik!!!
jag hade brutit ihop, iaf inombords och velat ringa hem.

Nu var det inga bomber utplacerade men det tog sin lilla tid för bombteknikerna att fastställa det. Sen inträffade en tågolycka i Södertälje som gjorde förseningen ytterligare försenad. Mitt tåg hem skulle gå 17.30 och ärligt talat vet jag inte när det tåget gick på kvällen. För att jag hoppade på tåg nr 2 som gick mot Sthlm.
jag orkade inte vänta och riskerade hellre att få stå i 1 h än att vänta på mitt ordinaries tågs avgång.

Det tåget jag åkte med lämnade gbg ca 19.00 och resenärerna skulle åkt 15.00.
När vi började rulla in i Skövde så berättar lokföraren att ytterligare en tågolycka inträffat. Denna gång i Hallsberg så han meddelade ytterligare en försening på obestämd tid. Dagen efter fick jag veta att det tåget stod still i Skövde i 4 timmar.....
En riktig dyster dag i tågtrafiken, det var mkt barnfamiljer med på det tåget. Hoppas SJ bokade hotell till dem i Skövde för annars var de inte i sthlm förän halv 3 på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar