lördag 25 februari 2017

Fuskkonsekvens

När man kör en diet så är det inte värst klokt att frångå den. Men ibland "måste" man och då får man ta konsekvensen. I mitt fall blev det 400g viktökning.
Hoppas att det bara är extra vätska som bundit sig i kroppen.

Så vad hände för kul?

Jo jag vart hembjuden till en kollega som hade en tjejkväll. Det vart till slut bara 5 kollegor då många vart sjuka. Men hade så jäkla trevligt. Inför detta har jag vart orolig för att dricka alkohol. Jag dricker nästintill aldrig längre. De få gånger som jag druckit alkohol så har jag mått illa efter bara några cider och kräkts. Mycket lättpåverkad nuförtiden. Så innan denna fest så oroade jag mig för 1. Bli för full och odräglig, typ skratta alldeles för högt när de andra vara är lite salongsberusade 2. Må illa och kräkas.

Jag köpte med mig 6 cider.. söta halloncider från xide med massa socker i.
Sen åkte jag till Hentorp utan cigg eller nicotintuggummin (vart helt utan i 4 dagar nu). Värdinnan hade dukat fram ett STORT snacksbord med massa gottigt. Mycket godis, chips och goda frukter. Men även mkt LCHF vänligt. Jag lyckades hyfsat bra i mitt LCHF snacksande. Men kunde inte hålla mig ifrån några skivor färsk fikon och ett par dadlar.

Sällskapet var tres bien och humöret likaså. Efter tolv så fick jag skjuts hem. Jag mådde som en gud!!
Sen kom jag hem... Pontus sa att jag slamrade väldigt mkt med lådor. Sen började jag må illa... och sen låg jag där på toaletten. Sjukt trevligt!!

Förr, när jag var singel och en hel del yngre kunde en utekväll se ut såhär:
Förfest: 6-8 cider alt. Fireball/redbullgrogg
Krogen: 2-5 drinkar beroende på vilken  tid man kom dit
Nattamat
Efterfest: hände ifs inte ofta att jag hamnade på efterfest. Men  har hänt och har då kunnat trycka i mig en fisljummen öl.

Dagen efter sov man länge... Men mådde oftast ok när man väl vaknade.

Jag kan säga att toleransen på alkoholintaget har sjönkt med 100 %.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar