söndag 19 februari 2017

Hej söndag

Sammanfattning LCHF+ TRÄNING


Ja, hur går det egentligen?

Jag äter fortfarande enligt LCHF och byter ut min lunch mot en shake.
Iaf på vardagarna, på helgerna äter jag oftast vanlig lunch men ibland byter jag ut lunchen mot en shake även på helgen. Det beror på vad som är smidigast.

Jag tränar även en hel del på STC.
Jag började med danspasset SH´BAM och har även testat Pilates, Bodybalance och Spinning.
Jag upplever att jag tränar "rätt" och att det får gå försiktigt till.
Jag är medveten om mina egna begränsningar och att jag inte kan köra på för hårt för att då kommer kroppen pajja, som den brukar om jag blir för intensiv.

Så nu försöker jag alltså bygga upp den, långsamt, långsamt.
Sen går jag på en hel del spinningpass för att försöka maxa förbränningen.
Spinning visade sig vara perfekt för mig som har en historik med halvdålig rygg.

Summa kardemumma är att min kropp hittills har hållt.

Jag skulle antagligen kunnat rasat något mer om jag hade gett f-n i "kvällssnacks" som vi har var och varannan dag här hemma tycker jag. 
Mycket från delikatessdisken, olika korvar, parmaskinka, grönkålschips, fläsksvålar, chokladmousse, parmesankex...... os.v. 

Men tydligen är det fortfarande viktigt för mig, så då får det väl vara så.
Jag är ändå nöjd att jag åter sakta men säkert kommer i mina gamla kläder.
Igår var jag på Stadium och provade träningsbyxor, jag köpte inga för jag var inte nöjd hur de satt över magen. Rättare sagt att magen hängde utanför.
Men sen kom jag på att innan jul fick jag inte ens upp såna byxor över rumpan så då blev jag istället glad. Det känns som sakta men säkert så börjar det peka åt rätt håll.

Det är numera rätt kul med träningen.
Jag känner att man hänger med i tempot på spinningen och jag har börjat utmana mig själv lite mer med mer motstånd. I början handlade det enbart om att överleva ett pass på minimalt motstånd haha.

REN FAKTA:


Jag har gått ner 16,9 kg sedan Ella föddes 
Jag har 3 kg kvar till 65 kg, dvs min startvikt i början av graviditeten

Totalt har jag tappat 5,1 kg sedan årskiftet, dvs på 7 veckor.

Jag har 8,3 kg kvar tills mitt nästa delmål som är 60 kg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar