tisdag 15 januari 2019

4 månader vs 4 månader

Igår la alla mammor i min april 17 grupp upp bilder på sina småttingar från 4 månader och 8 månader. Jag ville inte vara sämre, så det pysslades snabbt ihop ett minikollage på Flix.


Jag insåg att jag inte hade så mycket bra bilder på minstingen.
I alla fall inte när han var helt själv på bild.

Det känns som det börjar lugna ner sig lite med Felix.
Vi har haft en period på 2-3 veckor då han vart lite gnällig och sömnen har vart dålig.
Från att han sovit hela nätter från 19-07.00 nästintill från start till att han vaknat alldeles för många gånger på kvällen/natten.
Han har inte vart ledsen utan mer att det sa *pling* och han vaknat och är pigg.
Jag som inte är van vid sånt har vart helt under isen många dagar.
Tack och lov för 15 h förskola så man kan passa på att sova ikapp samtidigt som Felix sovit.

Annars är det fullt ös här hemma.
I lördags stod han helt själv i ca 5 sekunder när han släppte trappsteget 
(som han btw kunde klättra uppför). 
Förtydligar: han stod alltså på golvet nedanför trappan och hade tagit sig upp och sedan släppt.
Lika bra att vara övertydlig så ingen får för sig att vi lät honom stå själv i trappan ;-)

Vi bestämde tidigt att Felix kommer få bli uppfödd på burkmat.
Varken jag eller Pontus har tyvärr något större intresse av att vara superföräldrar och laga egen bebismat. Smidigt? Ja Dyrt? ja lite grann.
Men, sen Felix fått börja plocka själv och stoppa i sig:
snabbmakaroner, majs, falustänger m.m så är han desto mindre intresserad av geggig barnmat.
Får se om det håller i sig eller om det kanske går bättre om man kör 1 års burkar istället.

Jag har sakta men säkert börjat att avhysa diverse bebisgrejer.
Jag har använt mig av köp & säljgrupper på Facebook.
Men även Blocket och nu senast Tradera.
Det måste vara en föräldralediggrej?
Det är ytterst sällan jag säljer något när jag är ute i arbetslivet.
Men när man är föräldraledig så är det en annan grej.
Det blir någon form av jobb, vilket är roligt.
Varje gång mobilen plingar av att jag har ett nytt bud på Tradera så rycks jag med.
Buda, buda, buda...

Jag är även ny administratör för föräldragruppens Facebooksida (förskolan).
Samt en köp- och sälj för föräldrarna på samma förskola.

Liiiite rastlös kan tänkas :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar