torsdag 3 januari 2019

DATENIGHT

I samband med att Felix opererades så fick vi ett presentkort av några vänner som ville skicka iväg mig och Pontus till "Den lilla Krogen" för att få rå om varandra.
Såhär mer än ett halvår senare kom vi äntligen iväg.


Spelreglerna hade ändrats lite men våra underbara grannar kom över och passade småttingarna.
Jag hade bara ätit lunch på restaurangen så det var väldigt kul att få prova kvällsmenyn.
Dock är jag en "trökig" människa som håller stenhårt på gamla favoriter och vill oftast inte prova något nytt om man redan har en favorit.

Så till varmrätt tog jag givetvis en råbiff.
Jag älskar råbiff.

Maten var kanon.
Det kändes lyxigt att få gå ut och äta och bara prata utan att det kom bajsblöjor eller annat dylikt i vägen. Tiden rann iväg, iförsig hade vi inte mycket tid på oss då vi behövde åka och hämta tre innebandykillar i Ryd klockan 20.30.
Vi var i valet och kvalet till dessert men då vi nämnde att vi hade en tid att passa för servitrisen så sa hon direkt att vi inte ens skulle hinna få in en dessert på den tid som fanns kvar.
Men jag vägrade vara utan....
Så Pontus fick vackert svänga in på Kvantum påväg hem för att hämta upp två chokladiga mousser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar