tisdag 22 januari 2019

BILKÖP

Jag bryter ner alla hänt-sen-senast punkter till olika inlägg.

Vi har blivit med ny bil.
Mest jag som blivit med ny bil.
Pontus har sin tjänstebil.
Men min nya bil kommer bli familjens nya bil när vi åker iväg.

Det blev en bil som spräckte vår budget med 39 000:-.
... och med facit i hand skulle jag sålt bilen privat när jag fick ett bud på 92 000:-.
Men väldigt lätt att vara efterklok.

Pontus fick åka upp till Örebro och köpa bilen av någon bilhandlare där i lördags.
Jag har kört den några gånger och den är helt okej.
Lite läskig stor, men man vänjer sig antar jag.
Nu har vi alltså en bil med 7 sitsar.
De nya barnstolarna är inmonterade så det är bara att tuta och köra.
Vicke och Ella är dem som är mest eld och lågor.
Vicke vill sitta längst bak för att komma ifrån småttingarna.
Ella vill också sitta längst bak... precis som Vicke.
Men det får hon inte.
Hon och Felix sitter bredvid varandra i rad 2.

Detta kommer bli finemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar