torsdag 31 januari 2019

VARDAGSTORSDAG

Till vänster ser ni en styck bebis och till höger morgonens hög med nerkräkta kläder.


Här förskönas inget hehe.
Det är stackars Felix som haft svårt att behålla maten de senaste dagarna.
Han har fått Ellas förkylning och är tydligen väldigt känslig i slemhinnorna.
Dagen känns väldigt... beige....
Igår var det heldeppigt och det fortsatte tydligen även idag.

Ingen har väl missat min arbetsgivares stora varselbesked.
Detta visste vi redan i december då vår arbetsgivare var vänlig att förvarna.
Trots att budgetansvariga menade på att det hela överdrevs.
Nu är verkligheten här och det ska varslas hejvilt.
Var tredje anställd ska få gå i nuläget.
Siffran kommer troligtvis redigeras framöver.
Det slog mig igår att jag inte längre kan spontanbesöka min arbetsplats för en fika.
Då i princip alla som jag umgåtts med inte längre arbetar kvar.
Det senaste året, speciellt det senaste halvåret har det vart en massflykt och en efter en har gått till andra anställningar. Så även om man kommer undgås att varslas.
Vad är framtiden?
En sargad myndighet?

Nä. det är deppigt just nu.
Riktigt deppigt.
Jag vet varken ut eller in.
Jag ska om några månader återgå till arbetslivet.
Om det nu finns något att återgå till.
Om jag räknat rätt så kommer troligtvis varselbeskeden komma i samband med semestrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar