fredag 25 januari 2019

BABYSIM, PLÅSTER OCH ONLINESHOPPING

Igår var jag och Felix på babysim.
Han dök för andra gången och gick toppen. Det märks tydligt att han är äldst i gruppen.
Men ändå en naturbegåvning på vattenlek.
Han bara garvar... hela tiden...
Kan va som så att han är strået vassare både Vicke och Ella när det gäller babysim.

Plåster: jo jag har både ett mänskligt plåster och bokstavligen plåster. Den första heter Felix.... Han håller på att lära sig att gå längs möbler samt stå själv. Så han vill ha hjälp hela tiden med att komma upp. Ett mänskligt plåster helt enkelt. Sen har jag fullt med plåster på min lilltå som jag slog i hårt som attan i morse (i en leksak, what else?). Nageln klyvdes. Fast det märkte jag först någon halvtimma senare av att min tofflan var full med halvintorkat blod. Skojar inte. Så jäkla mkt blod för en pyttig nagel. Fräscht.

Onlineshopping: inget nytt för mig hehe.
Men ikväll provade jag att beställa MAT online. Verkar smidigt. Boka en tid och börja lägg i varor, betala och sen klart. Jag ska åka förbi "driven" imorgon efter Ellas danslektion. Så mkt smidigare än att dra med två kids in till affären en fredag.

Imorgon är det fredag vilket välkomnas med glädje. Vi ska äta kött å potatis till middag. Vanligtvis äter vi det väldigt sällan på vardagar. Mestadels för att det är jag som står för matlagningen då. Och att laga kött och fisk gör mig bara nervös. Nästintill lättare ångest. Jag gör det bara inte. Men hoppas på att Pontus kanske slutar något tidigare och kittar köttet. Själv kan jag skära skåror i potatisen så det blir hasselback. Det blir finemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar