tisdag 15 april 2014

ENSAMVARG ÄR DEN BÄSTA VARGEN

Idag har jag verkligen enbart umgåtts med mig själv.
Okej, jag sa några korta fraser till tjejen i kassan på apoteket tidigare idag.
- Vill du ha en påse? - Ja tack! (interaktion på hög nivå)

Men var riktigt tacksamt att kunna ha en dag hemma.
Har som jag förutspådde, lallat runt i mjukisbrallor å luvtröja heeela dagen,
transkriberat intervjuer, dammat av mina gamla socialpsykologiböcker, diskat, "lagat" mat
(tror jag ätit yoghurt två gånger idag) :S

Även varit illa tvungen att sätta mig ner och räkna lite på CSN fribeloppet.
Visste att jag var nära gränsen...
Det visade sig att jag under maj- juni månad enbart får dra in 6000:- brutto ifrån behandlingshemmet.
Vilket redan är kört, det kommer jag antagligen dra in bara nu under påsken.
Fy vad tradigt, det betyder att jag inte kan tacka ja till några mer pass där innan mitt sommarvikariat börjar på ett annat ställe :( Mycket tråkigt..... fribeloppet borde vara högre.
Just nu ligger det på 73 100 jan-juni. Surt....
Att inte jobba någonting på TVÅ jäkla månader hör inte till vanligheten.
Vad ska man göra av all tid?????? :S

Nä nu behöver jag verkligen komma i säng.
05.30 står mitt alarm på.
Det är ondskefullt tidigt, och jag måste verkligen komma upp i tid.
Tänker att: dusch, smink, hår, kläder och frukost vore något innan man går ut genom dörren.
Känner jag mig själv rätt prioriteras den listan ner till kläder och ½ sminkning innan jag behöver springa ut genom dörren :S

Iallafall blir det en halvdag i Karlsborg imorgon med två intervjuer + transkribering innan jag tänker
dra mig hemåt igen. På kvällen blir det tjejmiddag på Trängen.

GOD NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar