onsdag 30 november 2016

SISTA DAGEN PÅ ÄVENTYR

Ok. Det är redan onsdag.
Det är inte vilken onsdag som helst.
Det är sista dagen på min mammaledighet.

Fatta, imorgon ska jag gå till mitt jobb.
Ställa klockan och allt det där.
Det sistnämnda är det enda jag har ångest över.


Idag vaknade jag och Ella klockan 9.00.
Pontus skjutsade Vicke till skolan idag så vi slapp gå upp.

ÄVENTYR

Vilket äventyr detta har vart.
Från att börja kräkas i Thailandsparadiset, till att jag bestämde mig att köpa graviditetstest på plats.
Det var inte lätt att få den thailändska butiksbiträdet att förstå vad jag ville köpa (i smyg... så inte min f.d svägerska skulle höra). Till chocken att vara gravid, i ett semesterparadis.
Jag låg ute på en luftmadrass i ett kristallturkost vatten och funderade en massa.

"Börja om med småbarn"

Men så blev det och vilken himla tur att lilla Ella kom till just oss.
För så efterlängtad och älskad hon var/ är trots den trevande start.
Ärligt talat hade jag så svårt att tro att jag kunde älska ytterligare ett barn lika mycket som det första.
Men det var inga problem.

Jag har haft en underbar tid som mammaledig till lilla Ella.
Jag har njutit för fullt och är nog redo att återgå till livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar