torsdag 3 november 2016

Lite glädje i allt elände...

Jag har nog nämnt att våran bil har vart på verkstad sen i måndags. 
Idag fick vi beskedet. 16 700:- kostar det att laga skiten. 
Det är Motorlampan som tänds lite då och då (slocknat när man  startat om)
.
Tydligen var de tvungen att i princip skruva isär hela jäkla bilen för någon ventil. 
Vi står lite handfallna då vi har haft det väldigt bra med bilarna. 
Extrabilen som cashades vid köp och som kostar skit och ingenting att äga (blankt papper idag på besiktningen). 
Sen kombin som vi har 29 000:- kvar på billånet, vilket inte är alls mycket. 
Men vi hade som mål att betala av det lånet innan vi skulle köpa en ny fin bil, alternativt leasa. 
Då skulle vi ha nuvarande kombi som 2:a bil och sälja min älskade Toyota.

Nu vänds hela den planen upp och ner.
Vem f-n betalar så mycket pengar för att reparera? Hur gör man nu??
Jäkligt trist och jobbigt.
Hatar att fundera över bilar.
Hatar tanken på att chansa och köpa en ny begagnad, likvärdig skodan för tänk om den nya bilen innebär samma/ ännu mer problem?

Men mitt i allt elände så fick jag ett väldigt efterlängtat paket på posten.
Jag beställde i tisdags natt och idag (torsdag) låg det i brevlådan.
Sjukt smidigt!
Jag talar naturligtvis om den nya skitsnygga gråa suffletten till vagnen.
Så jäkla nöjd...
Nu är det bara pälskragen (i fuskpäls såklart) kvar.
Sen är Ella kittat för vintern.


1 kommentar: