lördag 19 november 2016

VICKE VS ELLA 1 ÅR

Många säger:

 "Ella blir bara mer och mer lik Vicke för varje dag"

Jag själv tycker inte de är lika, mer än att de är halvkoreanska barn.
Jag trodde i 11 år att Vicke var en kopia på mig.
Men när Ella kom insåg jag att Vicke inte alls var en ren kopia av mig utan att Ella är det.



Skillnaden mellan mina barn enligt mig själv är:
Vicke hade/har större ögon än sin syster och mamma.
Ellas ögon är en kopia på mina.
Vicke hade en något större näsa som liten, idag är den jättefin.
Men inte som min, mer en blandning utav hans pappa och mammas näsa.
Ella har tyvärr sin mammas näsa och ögonbryn.
Dock är hon mycket ljusare än mig och sin bror.
Det är väl pga att hennes pappa är en lintott.

Vicke blir väldigt brun på sommaren och hans hår brukas solblekas så det ser ut som att han får bruna slingor i håret. Jättefint! Känns som Ella kanske inte kommer bli lika tålig i solen?!

Min syster säger att det ofta blir rödhåriga barn av en korensk ursprung mixat med en blond människa. Jag vet inte om det stämmer, men Ella kan ibland upplevas som lite rödlätt.


Vicke hade inte heller de bilringar som Ella har på sina armar.
Här är Vicke och Ella på deras 1 årskalas där dem båda får smaka på tårta för första gången.
Vicke smakade, men det var sådär.
Ella drog i sig 2 våningar tårta innan hon var nöjd.

Men givetvis är det inte därför som de skiljer i storlek- att Ella får godsaker.
För det får hon verkligen inte.
Däremot, om det inte bara är genetiskt så växte Vicke upp på amning och Ella på flaska.
Kan det ha något med det hela att göra?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar