torsdag 10 november 2016

Favvostolen

Ja, hon har lärt sig att sätta sig själv i babysittern.. och nu är det ett favvoställe.
Frihet är att kunna slå sig ned själv i en stol.


... och torsdagen försvann lika fort den.
"Spännande saker som hänt"

- Mildväder utomhus= snön rasar nedför taket och det har smällt och dånat hela dagen.

- Ella sov i FYRA timmar på fm, tillslut gick jag in och väckte henne...

- Promenerat till maxi och tillbaka

- Testat mina nya broddar som jag köpte igår (pensionärsvarning), funkade precis som de skulle

- Jag har beställt årets julkort

- Jag lagade middag på det som fanns i skåpen, blev spenatsoppa m. ägghalvor och nybakade baguetter med ost.. det bästa av allt? Ella satt och lekte under hela tiden i vardagsrummet och var hur nöjd som helst. Annars brukar det mest vara gnäll pga 1. trötthet 2. Hunger 3. Hon ser inte vad som händer där uppe på bänkarna.

- Jag har skottat snö

Nä fy fan vilken trist dag vi har haft. 
Vem försöker jag lura?

Natten till idag var även den förjävlig.
När det var som värst grät både jag och Ella.
Sen låg jag och för första gången mantrade att det snart är över..
Jag börjar snart jobba, jag börjar snart jobba, jag börjar snart jobba, jag börjar snart jobba...
nämnde jag att snart börjar jag jobba?
Det ska bli så otroligt skönt.
Jag har under hela min mammaledighet känt en sån tillfredsställelse av att vara just hemma med bebis och rodda hushåll. Men nu är jag ganska less på det.
Det ska bli skönt att återgå till något mer betydelsefullt än att hålla koll på smutstvätt, diskmaskin, dammsugaren, plocka prylar precis överallt och givetvis serva barn och sambo.

Så istället för att räkna ner dagarna med ångest räknar jag nu ner dagarna med förväntan.
Låt det gå fortare....

1 kommentar:

  1. Vilken liten goding!
    Vad skönt att det varit härligt att vara hemma, men att du nu tycker det känns bra att få börja jobba igen!

    SvaraRadera