fredag 2 december 2016

BACK 2 WORK

I LOVE WORK

Nu är dag 2 avverkad och med veckans friskvårdstimma så kunde jag stämpla ut klockan 15.30.
Igår blev det inget bloggande då jag släpade mig upp till sängen vid 19.30 och krigade i en halvtimma innan jag somnade. Så första dagen gick jag i ett lyckligt moln i 8 timmar på jobbet så det tog musten ur mig kan man säga :D

Idag vaknade jag upp mycket utvilad och redo för min andra arbetsdag.
Vad kul jag har haft idag på jobbet, repeterat webbutbildningar och anmält mig till olika utbildningstillfällen i Sthlm. Längsta utbildningen är 4 dagar (del 1). Vet i 17 om det inte är i längsta laget att vara ifrån min kära familj. Hur gör alla andra som måste iväg på jobb och ligga över?

Längtar man inte ihjäl sig?

Jag har även haft ett bra möte med min mentor, som jag btw är skrivbordsgranne med.
Han är så klok OCH snäll. Två bra egenskaper hos en kollega och mentor.

Jag har även lunchat med (bland annat) min kära Lise två dagar i rad på AF.
Saknat henne, hon har vart min vapendragare sen dag 1 på jobbet.

TRÄNING

Jag har årets frivårdsersättning kvar och då jag gick förbi STC imorses så såg jag att de rear ut 10 korten för 495:-. Så när jag slutat smet jag in där och köpte hela 4 stycken 10 kort.
Så nu ska man visst börja gå på gym igen :S


FREDAGSKVÄLL

Väl hemma började jag familjetiden med att skjutsa Pontus till Våmb för där vankas det C-lagsavslutning ikväll. Han skulle hjälpa till med käket. Vi andra fick åka hemåt och käka hamburgertallrik m. rösti (älskar´t). Senare kommer vi få finbesök av världens bästa Ronja som ska titta in innan hon börjar sitt nattskift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar