fredag 9 december 2016

Min vecka

Tycker fortfarande det är så jäkla kul att jobba. 

- Matlåda, kollegor, arbetsuppgifter, skrivbordspimp, ALLT.

Ella har såklart blivit mer pappig än hon vart tidigare.
Såklart hon är med mig också när jag kommer hem. 
Men det är mycket att springa till pappa och bli buren nu. 

Mysigt!

Ikväll fick vi en spontan middagsinbjudan av en familj som bor i Våmb. 
Vi har haft hemma dem hos oss flera gånger på middag,
men varje gång de frågat oss har vi tackat nej pga massa saker som kommit mellan. 

Men ikväll kunde vi äntligen tacka ja. 
T.o.m vattenkoppsrisken utgjorde ej något problem- halleluja.

Vi blev bjudna på fondue med entrecote med massa olika såser och tillbehör till.
SÅ GOTT!

Jag hade aldrig provat fondue tidigare, men vad saftigt och gott köttet blev.
Hade inte nere min pinne så länge, så inte köttet blev genomkokt (?)
Sån himla rolig bjudmat, mer socialt och vi kunde sitta länge och äta.

Ella var i vanlig ordning vaken tills vi åkte hem vid halv elva på kvällen.
Finns inte en chans i helvetet att hon slappnar av och känner att hon är trött när vi är iväg. 
Utan hon traskade runt, runt i huset och grejade och babblade.
Tittade på deras vovve och skulle klättra lite i soffan.


I övrigt så har veckan gått fort.
Ett pepparkakshus har satts ihop här hemma- Jävla minimarshmellows

Det fanns även Budapest (tårta) rester i kylskåpet när jag kom hem en dag.
Då Pontus pappa vart och hälsat på och han har ALLTID med sig en tårta när han kommer hit :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar