torsdag 29 december 2016

F.D VRAK

Nu har jag i princip sovit i ett dygn :S
Jag lämnade arbetsplatsen igår vid 14.00 då jag fick inse att jag inte borde vara där och smitta ner kollegor. Så åkte raka vägen hem och sov, sov, sov.

Det är "bara" en förkylning men en ganska kraftig sådan och minsta lilla temperaturökning så får jag såna feberkänningar. Jag vet att vården säger att det inte kan vara på detta sätt, men jag har alltid haft 36,4 grad som normaltemp så allt över 37 grader gör att jag blir rätt däckad (igår kväll hade jag 37,4)

Men nu har jag sovit i ett dygn och är åter på benen.
Det var absolut rätt beslut att åka hem från jobbet igår (även om jag hatar att vara borta från jobb).
Vi ska fira nyår på kusten med några kompisar så hade vart trist att äventyra det.
Men nu har redan rethostan kommit så det är för mig ett tecken på att skitbacillen jag haft är påväg bort. Pontus är en klippa här hemma som får rodda i nyårsfrågan helt själv.
Jag har inte gjort mkt för att hjälpa honom, men jag förstår även att han tycker det är kul.
Han är nya Mia, när jag gick hemma var det alla "projekt" som livade upp vardagen lite grann.

Ska försöka duscha av mig förkylningen och blicka framåt.
Börja packa inför vår weekend på kusten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar