torsdag 29 december 2016

Shiny little things...

*BRÖLLOPSKLOCKORNA HAR BÖRJAT PLINGA*


..... eller kanske inte :P

Jag och Pontus har förlovat oss!
Detta hände 22/12 och jag lyckades bevara denna hemlighet för precis varenda en.
Det var nära en gång hemma i Sandras soffa, då hon lite grann ifrågasatte varför vi skulle ha barnvakt och gå ut och äta en torsdagskväll.

Sen spoilade Pontus detta ändå för samma Sandra någon timma innan vår förlovning.
När han av misstag råkade visa henne ovanstående bild i förbifarten för henne.

Jag har fått samma fråga x antal gånger nu:

- HAR HAN FRIAT? .... eller var det ett gemensamt beslut?

Svaret är... att det var ett gemensamt beslut.
Jag hörde ett rykte om att det eventuellt var ett frieri på gång i somras.
Vid ett speciellt tillfälle, men att jag förstörde detta genom att gå och vara sur en längre period innan.
Typiskt! :P
Men tanken är att vi ska gifta oss- någon gång i framtiden.
Men inte just nu, egentligen är jag (nuförtiden) ganska traditionsmässig i min tankeverksamhet.
- vid en förlovning, SKA man inom 1 år gifta sig.
Men Pontus var inte så sugen på att gå flera år till utan att ha en ring på fingret så vi fick kompromissa som det så fint heter :D

Utseendet på förlovningsringen var mindre viktig hos mig än hos Pontus,
Mina "krav" var att den skulle vara så liten som möjligt och rundad på både insida och utsida.
Jag har korta och ganska tjocka fingrar så alla bredare ringar kunde jag glömma.
Jag får satsa på en mer elegantare ring senare i livet ;-)
Pontus har en väldigt fin, bred ring som han är nöjd med.

HUR GICK DET TILL??

Innan förlovningen så googlade jag friskt hur andra par har gått tillväga.
Det fanns en uppsjö av tillvägagångssätt.
Men då vi skulle befinna oss i Skövde centrum med begränsad med tid så var det lätt att få med Pontus på mitt tåg. Det är såhär att jag älskar all fin belysning som sätts upp i juletider.
Skövde stad är dock väldigt tråkiga med sin belysning.
Men när Pontus fortfarande bodde i Lidköping fick han åka några strög under all belysning med mig tindrande bredvid. När vi var i Vara alldeles nyligen så åkte han frivilligt ett extra varv i stan med mig bara för att han vet hur mycket jag tycker om sånt och hur glad jag blir av det.

Så att fråga honom om han ville stå under ett träd med fin belysning med mig var ganska lätt.
Den mannen gör allt för att jag ska vara lycklig :P
(Här skulle jag gärna gjort tusen emojiis med hjärtan o.s.v. om jag kunnat).

MIA+PONTUS= SANT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar