lördag 10 december 2016

Super(h)ärliga svar

Alla gifta, förlovade eller sambos 
- gör detta till din status och svara ärligt!
(Jag kör blogg istället för fejjan)


Hur länge har ni känt varandra? Vi gick på vår första dejt september 2014.
Pontus körde 45 min för att plocka upp mig med sin älskade vita Alfa och därefter tog vi en fika på stan. Jag tvingade honom att låta mig betala "vi är i min stad, då betalar jag. Är vi i din stad kan du få bjuda".

Vem är äldst?
Pontus är mycket äldre än mig....

Gick ni i samma skola?
Jepp, vi gick på Vadsbo gymnasiet samtidigt och det var där han fick upp ögonen för mig (enligt han själv). Jag visste att han var en hockeykille, that's it. Tyckte väl inte att hockeykillar var jättecoola direkt ;-)

Vem är mest social?
PONTUS!!!! Han har ett inbyggt behov att vara social, känner han inte folk så vill han lära folk. Min motsvarighet kan man säga.  Ändå sen början har han alltid hälsat på folk på ica och stan. Det finns alltid någon han känner som vi möter. Är vi ute och rör på oss är det han som tveklöst träffar mest folk. Rätt imponerande för en kille från Grästorp som bott i Skövde pyttelite.

Vem är mest envis?
JAG, en jättefin egenskap som jag fick medfött. Att vara envis i exempelvis jobbsammanhang kan ofta vara gynnsamt- man ger inte upp direkt. Att vara envis i exempelvis kiv på hemmaplan not so much. Tur att det inte kivas allt för mycket.

Vem vaknar först?
(Ella) Pontus vaknar först och är mer morgonpigg än mig. Han tillhör släktet som ska duscha varje morgon och sen klä sig fint inför sin jobbdag med skjorta/stickad tröja/kavaj/kostym/slips. Jag är istället den som snoozar så jag går upp, sätter på mig kläder, linser och sminkar mig i rekordfart och går sedan till jobbet med ett par sovränder från kudden på min kind. Jag har vanligtvis ca 15 min på mig att utföra detta.

Vem har störst familj?
Pontus är en riktig familjekille som gärna umgås med allihopa. Jag har valt att skala bort väldigt många av olika skäl.

Vem köper mest gåvor och blommor?
Min bättre hälft överaskar med blommor ibland.

Vem äter mest?
Pontus?

Vem lagar godast mat?
Pontus, alla dar i veckan.

Vem gråter mest?
Äntligen något som jag är bäst på.
Idag har jag gråtit till Magdalenas Graafs intervju på nyhetsmorgon ang. hennes son Isaks död, till tv programmet så mycket bättre, till en reklamfilm i pausen.. + ett par gånger till, minns inte vad. Något på tv:n. Fick gå och skriva lite i min kalender istället så jag skulle sluta gråta så.

Vem sa "jag älskar dig" först?
Pontus (kan tyvärr inte göra emojis på bloggen men nu önskar jag hit en massa hjärtan).

Vem är stökigast?
JAG- något mer jag är bäst på (emojis: skrattande gubbe så tårarna sprutar)

Vem är den bästa chauffören?
Jag (Pontus skulle svara tvärtom)

Vem stressar mest?
Jag- när man  är tidsoptimist innebär det alltid stress i slutändan ;-)

Vem är mest kärleksfull?
Oooo.... här kan det vara en delad första plats. Jag vill tro att jag själv är galet kärleksfull (?) Alla skjortor jag strukit innan Pontus kommit hem från jobbet eller alla godispåsar med nappar jag smugit ner i väskor. Pontus skippar oftast sovmorgon på helgerna bara för att han vet hur mycket det betyder för mig. Det är kärlek det :P

Vem somnar först?
Förr var det Pontus, alla dar i veckan. Nu är det jag.. man blir mer trött när man jobbar än lallar runt som föräldrarledig. Som föräldrarledig kan man vara busig och stanna uppe lite för länge ibland. För är man trött dagen efter sover man bara samtidigt som barnet vilar på dagen. Eller ja, så gjorde jag iaf några gånger haha.

Vem fryser mest?
Jag, Pontus är en kamin som t.o.m sover utan täcke.

Vem är längst?
Pontus

Vem planerar mest?
Pontus påstår att han VAR en planeringsmänniska som exempelvis gjorde Exceldokument vid ett evenemang. Men han mötte nog sin överman hos mig. Jag en sann planeringsmänniska och han låter mig hållas. Jag tar för givet att han tycker att jag är så jäkla grym på det? Därför låter han mig hållas? Eller så kallas det kärlek, han gör en uppoffring för min skull- bara för att han vet hur viktigt för mig att alltid ha ngt att planera?! Haha

Vem snarkar mest?
Pontus säger att det är jag, samt att jag även pratar en hel del i sömnen oxå.
Svårt att säga emot när man inte vet ;-)

3 kommentarer:

  1. Man kan göra emojis på bloggen! ❤♥🎀

    SvaraRadera
  2. Nähä? varje gång jag försökt så blir det bara error när jag ska publicera, sen kan jag inte publicera förrän jag tagit bort alla emojis!??!?!

    SvaraRadera
  3. What? Skumt. Jag kunde använda det... eller kör du på appen?

    SvaraRadera