fredag 2 februari 2018

Äntligen fredagskänsla!!

Bilen är framborstad och Vicke är skjutsad till skolan. När vi kom tillbaka hem så skottade Vi  (jag) innan vi kom hem. Underbara Pontus hade redan rivit av det värsta innan han åkte till jobbet. Men jag fick ta lite finlir runt om för att kunna komma fram till ex garaget och förråd från innergården. Sen tog jag även grannens del av trottoaren då de har lovat att hjälpa oss med vår del nu under helgen när vi åker iväg.

Efter snöskottning samt plogtraktorns arbete. Han tutade även på Ella och vinkade glatt. Även om hon var livrädd/fascinerad utomhus så pratade hon glatt om den tutande traktorn inomhus.

Nu har vi ätit frukost, jag har tvättat, tumlat,hängt och vikt kläder. Hämtat ved och eldat. Tur att Pontus tände kaminen innan han for till jobbet. Jag tycker det kan vara svårt ibland att få fart på den när den stått hela natten och blivit kall.
Ella har lekt med sitt kök hela morgonen och tvångsmatat mig med diverse fantasimat:
- mamma gapa stort...... säger hon.
Nu slängde vi oss precis i soffan för Bolibompamys.

Love it Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar