söndag 18 februari 2018

Innebandysöndag

Älskar Vickes hemmamatcher.
Tror hela familjen älskar det av olika anledningar. IBF gjorde en bra men ojämn match vilket visade sig i resultatet.
Killarna vann men släppte även in en hel del bakåt. Med tre olika kedjor så gick det bättre för vissa.. och tyvärr sämre för andra.

Vicke har även blivit uttagen till en privat innebandygrej som kommer genomföras senare i år. Så häftigt och jag är så glad för hans skull. En del av ett dreamteam!
Det förtjänar han!

Tillbaka på söndagsinnebandyn och varför hemmamatcher är det bästa.
Jo därför:

1. Det är så otroligt angenämt kort resväg
2. Det tar inte ens halva dagen.
3. Lagets egna kiosk där det ALLTID finns en smarrig hembakad kaka att fika på.

Okej, det sistnämnda är egentligen nr 1.

Vi var hemma lagom till att laga lunch (som btw Pontus ville laga- varsegod)
Efter maten förhörde jag Vicke på historian. Det tog evigheter... 1600 talets frihetstid...........
När vi var klara med detta så skjutsade jag honom till sin pappa för veckobyte. Tror faktiskt inte att han glömde ngt denna gång (?). *kors i taket*

Sen styrde jag VV (lr är det WW?)
mot Babyproffsen då jag hade tänkt klart och köpte syskonvagnen. Passade på att pröva vilket babyskydd som passade bäst till både Buggaboon och BT. Visade sig att vi får överge vår maxi cosi då Britax passade bättre.  Som tur var hade jag is i magen och köpte inte på en gång. Då det visade sig att vi kan låna svägerskans Britax babyskydd. Hurra! Hon erbjöd även oss att låna kläder från stl 62. Kanske det kanske... hon har otroligt bra smak :P

Vår söndag fortsatte med eftermiddagsbesök i form av Ellas farmor, faster och kusin. Ella var i sjunde himlen.
Jösses vad hon älskar alla sina släktingar.
Men snön började ösa ner så de blev inte så långvariga då de ville åka innan vägarna blev alltför trökiga. Det ska tydligen snöa ändå tills imorgon kväll.
Så jäkla typiskt att all snö kommer precis när Pontus åker bort. Han åker till Landvetter tidigt imorgon bitti.
Både för snöskottningen + att det känns lite jobbigt att släppa iväg honom när vädret ser ut som det gör. Håller tummarna att det inte blir några förseningar så att han kan komma hem i tid. För på torsdag är det utraljud.
Gissa om jag längtar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar