söndag 25 februari 2018

Mer dejtande

Andra och sista barnfria dejten på kort tid är nu över.
Nu kommer det dröja innan vi hittar på något så här lyxigt.

Så vad hände?

Jo, i maj såg jag att Johan Glans skulle gästa Skaraborg.
Då han skulle till Lidköping Arena passade vi på att boka biljetter och samtidigt utnyttja möjligheten att ha barnvakt i Grästorp under tiden.
Vicke var hos sin pappa denna helg så det var bara Ella som åkte iväg.
Men att mysa runt med farmor, faster (+sambo) och kusinen är inget Ella har något emot.

Jag och Pontus hamnade på Mellbygatan i Lidköping där vi åt en tvårättersspecial.
Man fick välja på två stycken mellanrätter och jag tog Steamed Bun och en svartkålsrätt.
Kul att testa något nytt!

Johan Glans hade sålt ut Arenan med över 4000 biljetter.
Showen var så bra, han är så bra.
Johan är fortfarande en storfavorit hos mig.



Men, att gå på stand up på Lidköpings Arena var sådär.
Ett smärre trafikkaos uppstod och folk blev försenade till showen för att de fastnade i rondellen (!!!).
Ja, + att de inte var i tid från början....
Akustiken var under all kritik.
Högtalarsystemet var sådär va?!
Det blev helt enkelt för stort.
Jag uppskattade Skövde Kulturhus och Vara konserthus väldigt mycket efter denna show.
Det blev liksom inget tryck i föreställningen.
Applåderna lät som ensamma ekande ljudningar.
Publiken vågade nog inte släppa loss?

Sammanfattning:
Galet bra föreställning, jag skulle vilja se honom igen.
Jag skulle vilja se alla hans föreställningar nu.
Men tyvärr har jag missat Skånetouren och Skandinaviatouren.
Dock är jag fortfarande krasslig och att vara inne i hostfasen var sådär på standup.
Lägg till att vara höggravid på det.

Jag skrattade så att jag fick kämpa med att inte kissa på mig.
Sen så retade allt skrattande min rethosta så jag kände mig som en tickande bomb.
Jag fick helt enkelt försöka lägga band på mig och inte skratta så mycket så mycket som jag hade velat. Det löste sig fint, ingen olycka skedd.
Tackar alla knipövningar för detta :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar