fredag 16 februari 2018

Hittat nästa barnvagn?

Det här med barnvagn är ett enda långt frågetecken för mig.
Jag blir aldrig klar (?).

En sprillans ny Bugaboo Buffalo står i gästrummet.
Även tillbehören är inköpta, såsom Bugaboo´s organizer och åkpåse.

Vi har även köpt till en sån ståbräda med sits som Ella ska ha.

Nu kommer vi till det stora MEN!

Det har visat sig att Ella fortfarande älskar att åka vagn och att jag börjat inse att jag kommer bli väldigt låst utan en syskonvagn. Vår/ sommar/höst är en lång period om utan alla promenader jag tänkt att ta. Så det känns aningen surt, för att jag är medveten om att det högst troligt inte handlar om en längre period med en syskonvagn.
Kanske max 1 år.

Så jag bestämde mig till slut att en syskonvagn är ett måste.
Men då kommer nästa problem, att köpa en ny syskonvagn á la modevagn är inte aktuellt då det handlar om MYCKET pengar.
Till och med Emmaljungas syskonvagn som är "billig" i jämförelse med andra vagnar känns onödigt dyrt för oss.

Så, vad blev då nästa steg?
Jo, att punktmarkera Blockets utbud på begagnade syskonvagnar som kom ut.
Det dök upp några stycken som vart intressanta.
Men som tur var så åkte vi till Babyproffsen och provsatt de modeller som vi var intresserade av.
Vi kom fram till följande: 
Ella´s huvud satt upp en bra bit över ryggstödet på både Emmaljunga och Bugaboo´s syskonvagnar.
D.vs. att huvudet slår i suffletten.
Viktmässigt var det heller inget att fortsätta med då Ella redan väger över 15 kg.
Istället presenterade butiksbiträdet denna vagn för oss.

En babytravel jogger!
Hade det vart ordinarievagnen vi skulle köpa så hade jag aldrig ens övervägt denna.
Jag är uppenbarligen en märkestönt när det kommer till barnvagnar.
Men, då detta ska bli en extravagn så sänker jag mina krav.
Att denna vagn var den enda som Ella satt bra i med sin längd och tyngd avgjorde saken.
Vagnen upplevdes även lättare att manövra än Emmaljungas.
Så nu kommer det att bli en sprillans ny syskonvagn ändå.
Men i ett märke som inte var med på listan från början.


Behöver jag ens nämna att Ella är jättenöjd?
Hon gillade tanken att få åka vagn bredvid bebis.
Alla är nöjda!
Frågan är bara hur vi ska kunna förvara två vagnar inomhus?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar